Konkurs na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej 2017

Kreatywność to inteligencja
w trakcie zabawy

ALBERT EINSTEIN

GENIUS UNIVERSITATIS 2017
Mistrzowie uczelnianej promocji

Miło nam poinformować, że poznaliśmy laureatów Genius Universitatis 20117 - konkursu na kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni. Finał konkursu odbył się 10 marca 2017 r. podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2017 w PKiN (sala Mickiewicza, godz. 14.15).

Nagrody Genius Universitatis przyznane zostały w siedmiu kategoriach:

W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 100 prac z 37 szkół wyższych. Oceniała je Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacek Kotarbiński, ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA, Leszek Stafiej, doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów, Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie, Dariusz Puzyrkiewicz, copywriter oraz dr Bianka Siwińska, dyrektor zarządzająca Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

- Genius Universitatis - duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych - mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy organizującej konkurs. - Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach niżu demograficznego, kiedy profesjonalny marketing - dodany do pozycji rankingowej uczelni - rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej

- Tegoroczna edycja konkursu stała na wysokim poziomie – mówi Jacek Szlak. - Może nie było spektakularnych wydarzeń, za to w wielu wypadkach widać konsekwencję i długofalową strategię. Widać zmniejszające się zainteresowanie reklamą prasową na rzecz interaktywnych kanałów komunikacji, co jest ze wszech miar słuszne przy takiej grupie docelowej. Uczelnie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i w mediach społecznościowych. Trochę kuleje event marketing, często akcje organizowane przez uczelnie wpisują się w ramy obchodów innych wydarzeń, bez szczególnego odniesienia do procesu rekrutacji. Choć i tu zdarzają się wyjątki - część wydarzeń wykorzystywała aktualne i popularne trendy, które przyciągają i angażują młodych.

Lista uczelni (wydziałów) biorących udział w konkursie

Regulamin konkursu (.pdf)

Kryteria

Każda ze zgłoszonych prac będzie oceniana, przez kapitułę,
według pięciu kryteriów:

Kapituła

Katarzyna Dragović

Katarzyna Dragović
Założycielka
Szkoły Mistrzów Reklamy

Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński
Ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą
kotarbinski.com

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk
Właściciel agencji brandingowej
MIDEA

Jacek Szlak

Jacek Szlak
Redaktor naczelny portalu
Marketing przy Kawie

Leszek Stafiej

Leszek Stafiej
Niezależny doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów.
www.stafiej.pl

Dariusz Puzyrkiewicz

Dariusz Puzyrkiewicz
copywriter
Dynanet.pl

Bianka Siwińska

Bianka Siwińska
Redaktor Naczelna Miesięcznika Perspektywy

Nagrody

Zwycięzca w każdej kategorii otrzyma:

I miejsce

  • pamiątkowa statuetka i dyplom
  • baner typu double bilboard
    na portalu perspektywy.pl
    na okres 1 miesiąca
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2017
    (28 297 adresów)

II miejsce

  • pamiątkowy dyplom
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2017
    (28 297 adresów)
  • baner bilboard
    na portalu perspektywy.pl
    na okres 1 miesiąca

III miejsce

  • pamiątkowy dyplom
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2017
    (28 297 adresów)
  • baner block
    na portalu perspektywy.pl
    na okres 1 miesiąca

Zwycięzcy edycji 2017

Reklama prasowa

  • 1. Politechnika Wrocławska
  • 2. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • 3. Uniwersytet Gdański

Event wspierający rekrutację

  • 1. Uniwersytet SWPS
  • 2. Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie/ Politechnika Wrocławska
  • 3. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Gadżet promocyjny wspierający rekrutację

  • 1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  • 2. Politechnika Łódzka
  • 3. Politechnika Białostocka

Kampania w mediach społecznościowych

  • 1. Politechnika Warszawska
  • 2. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • 3. Politechnika Śląska

Content Marketing

  • 1. Uniwersytet SWPS
  • 2. Politechnika Łódzka
  • 3. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Serwis rekrutacyjny

  • 1. Politechnika Warszawska
  • 2. Uniwersytet Jagielloński
  • 3. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Video online

  • 1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  • 2. Uniwersytet Wrocławski
  • 3. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Fotogaleria 2017

Fot. Olga Wąsik





Fotogaleria 2016

Fot. Krzysztof Wojciewski