MegaBaza edukacyjna Perspektywy®








Większość studentów jest niedostatecznie wyedukowana żywieniowo, a zdrowe odżywianie kojarzy im się z czymś nieistotnym, czasochłonnym i kosztownym.

Problem ten dotyczy w szczególności studentów uczelni technicznych. Podstawą ich diety są przede wszystkim produkty mięsne, a warzywa i owoce rzadziej pojawiają się w codziennych posiłkach. Dla studentów kierunków technicznych najważniejszy jest smak posiłku i czas jego przygotowania, a dopiero na trzecim miejscu jego jakość - wynika z badań* ankietowych poprzedzających kampanię „Włącz żywienie do dziedziny” przygotowaną przez studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. 

Kampania, skierowana do studentów kierunków technicznych, ma na celu uświadomienie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia oraz zmianę spojrzenia studentów na zdrowy styl życia.

„Patrząc na wyniki przeprowadzonych przez nas badań, edukacja studentów w zakresie zdrowego odżywiania jest niezwykle potrzebna. Rzadko kiedy w komunikatach dotyczących zdrowego odżywiania zwraca się uwagę na tę grupę odbiorców, dlatego też chcieliśmy się skupić w szczególności na niej. Organizatorki projektu same są studentkami, dlatego najlepiej wiedzą w jakiś sposób najlepiej dotrzeć do swoich rówieśników, a także, z jakimi problemami najczęściej się spotykają. Połączenie doświadczenia z rzetelną wiedzą opartą na badaniach naukowych pozwoliło stworzyć kampanię odpowiadająca na problemy tej grupy wiekowej” - mówi dr. hab. n. o zdr.  Mariusz Panczyk – opiekun kampanii oraz adiunkt w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego

Ekspertami merytorycznymi są dr Alicja Kucharska oraz dr inż. Beata Sińska z Zakładu Żywienia Człowieka WUM. Projekt realizowany jest przez studentki dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, pod opieką dr. hab. n. o zdr.  Mariusza Panczyka – adiunkta w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Warszawski Uniwersytet Medyczny, oraz przedstawicielek agencji PR Hub, które udzielają doradztwa w zakresie działań komunikacyjnych.

Kampania rozpoczęła się w maju 2021 roku. Działania skierowane do studentów są prowadzone za pomocą profili w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) oraz poprzez bezpośrednią promocję ze wsparciem Samorządów Studenckich i Studenckich Kół Naukowych. Informacje dla studentów są przekazywane w sposób przystępny, w formie praktycznych porad i rozwiązań. W ramach projektu realizowane będą również cykle webinariów, prowadzone w formie transmisji na żywo na Instagramie oraz Facebooku, współpraca z influencerami docierającymi do studentów kierunków technicznych oraz pozycjonowanie ekspertów w mediach.

Twórczyniami kampanii są studentki dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, które chcą przekonać swoich rówieśników, że można jednocześnie studiować i zdrowo się odżywiać.

Inicjatywa jest jednym z projektów realizowanych przez Wydział Nauk o Zdrowiu WUM oraz Agencję PR Hub w ramach współpracy w zakresie działalności naukowo-badawczej, którą z ramienia agencji zainicjowała Emila Hahn, CEO.

Profile Facebook oraz Instagram kampanii “Włącz Żywienie do dziedziny”:

https://www.facebook.com/wlaczzywienie

https://www.instagram.com/wlaczzywienie/

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt