MegaBaza edukacyjna Perspektywy®







Pierwsze programy MBA zaczęły powstawać w Polsce wraz z transformacją ustrojową. Nie do końca było wiadomo, jaki ma być ich kształt, jaką funkcję na rynku edukacyjnym powinny pełnić, jakie potrzeby rynkowe zaspokajać. Ponad 30 lat później już to wiemy…

Dyrektor programu Executive MBA Poznań -Atlanta (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), dr Anna Matysek-Jędrych, prof. UEP, stworzyła następująca typologię oczekiwań studentów wobec programów MBA:

pobierz .pdf

Oczekiwania 1.0: początkowo studenci MBA szukali wiedzy, konkretnych praktycznych rozwiązań biznesowych, które z powodzeniem wykorzystywano na Zachodzie, a w Polsce stanowiły novum.

Oczekiwania 2.0: po pewnym czasie nastąpiło nasycenie rynku w wiedzę, która docierała również kanałami biznesowymi, dzięki kolejnym korporacjom wkraczającym na polski rynek. W związku z tym studenci zaczęli kłaść większy nacisk na kształcenie umiejętności.

Oczekiwania 3.0: niewątpliwie przejściowo pojawił się również moment, w którym spora część studentów rozpoczynała studia MBA z myślą o zdobyciu wartościowego dyplomu stanowiącego przepustkę do kariery; wiedza i umiejętności zeszły na drugi plan.

Oczekiwania 4.0: ostatnie kilka lat stanowi wyjątkowy okres w rozwoju programów MBA, studia rozpoczynają niezwykle świadomi swej wartości kandydaci, z gotową listą słabości, nad którymi chcą pracować, budujący własną sieć kontaktów biznesowych, ale przede wszystkim poszukujący nowego pomysłu na samych siebie, chcący się zmienić. Dotyczy to ich roli menedżerskich, przywódczych, uwzględnienia kwestii sustanability w codziennym procesie decyzyjnym.

Więcej o ewolucji studiów MBA w tekście Macieja Goniszewskiego „Studia MBA – od „nice to have” do „must have”.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt