MegaBaza edukacyjna Perspektywy®






fot.PAP

Wojciech Murdzek - poprzednio sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, przez trzy kadencje prezydent Świdnicy, absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej - objął tekę ministra nauki i szkolnictwa wyższego w momencie szczególnym, jak żaden z jego poprzedników.

Wojciech Murdzek został powołany przez prezydenta Andrzeja Dudę na stanowisko ministra nauki i szkolnictwa wyższego. Nowy szef MNiSW to wieloletni prezydent Świdnicy, poseł na Sejm VIII i IX kadencji, działacz partii Porozumienie. Z wykształcenia jest inżynierem elektronikiem.

W tym roku, w związku z sytuacją epidemiologiczną, Dzień Otwarty AGH będzie miał charakter wirtualny. Wydarzenie w formie transmisji on-line odbędzie się 17 kwietnia 2020 r. w godzinach 10.00-12.00. Zapraszamy uczniów szkół średnich do udziału!

Kiedy świat nauki to za mało, warto otworzyć oczy na inne możliwości. To właśnie zrobiła dr Agata Szczeszak, która w programie Shesnnovation Academy założyła własny komercyjny startup Lumekko sp. z o.o. Spółka powstała w celu rozwijania innowacyjnych zastosowań luminescencji nanomateriałów.

Nie ma chyba kraju na świecie, który zyskiwałby finansowo na internacjonalizacji szkolnictwa wyższego więcej jak Australia. Edukacja jest, a raczej była, trzecim w kolejności towarem eksportowym, który przyniósł australijskiej gospodarce 37 mld dolarów australijskich w roku fiskalnym 2018/19. Stanowiło to 40 proc. całego eksportu usług.

Uczelnie stoją w obliczu wielu nowych wyzwań wynikających z kryzysu związanego z epidemią. Pojawia się szereg pytań związanych z rekrutacją – jak ją zorganizować, jak dobrze przedstawić ofertę edukacyjną, jak powinna przebiegać komunikacja między pracownikami a studentami oraz jak zapewnić odpowiednią liczbę kandydatów? Konieczne jest opracowanie nowej strategii działania dopasowanej do świata wirtualnego, w którym z konieczności żyjemy.

Podczas gdy służby medyczne całego globu walczą z pandemią choroby COVID-19, w Polsce w stan najwyższej gotowości postawione zostały także inne służby, dotąd jak się wydaje z ocalaniem znanej nam rzeczywistości niemające wiele wspólnego. To uczelniani informatycy, którzy wobec konieczności przejścia uniwersyteckiego świata w tryb online mają ręce pełne całkiem realnej roboty.

Pandemia koronawirusa mocno uderzyła w brytyjskie uczelnie. Universities UK, organizacja zrzeszająca 137 brytyjskich szkół wyższych, wymienia główne problemy spowodowane pandemią: brak dochodów z wynajmu akademików i obsługi (wyżywienie), utracone dochody z organizacji konferencji. Jednocześnie konieczne jest ponoszenie dodatkowych wydatków na wsparcie nauki online. Tylko w bieżącym roku akademickim przyniesie to uczelniom straty w wysokości 790 mln funtów (ponad 4 mld zł).

W czasach pandemii globalny sektor technologii stosowanej w branży edukacyjnej oraz edukacja online stoją zarówno przed największą szansą, jak i największym sprawdzianem. Część instytucji połączyła siły, by wesprzeć naukę zdalną na każdym poziomie nauczania. Jednak co do jej efektów, uczucia są mieszane.

Tak jak pracownicy zagrożonych zakładów pracy liczą na pomoc państwa, tak też uczniowie i studenci powinni takie wsparcie od państwa otrzymać. W przeciwnym razie kryzysowa sytuacja na rynku pracy pociągnie za sobą kryzys na wszystkich szczeblach edukacji.

Choć większość uczelnianego życia przeniosła się do wirtualnego świata, są akademicy, którzy mimo pandemii muszą pojawiać się w laboratoriach, pracowniach, zakładach hodowlanych itp., by ich programy naukowe czy badawcze nie zostały przerwane. Jednym z nich jest dr Krzysztof Andres z Wydziału Hodowli i Biologii Zwierząt (WHiBZ) Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.

Mija miesiąc od czasu, kiedy Uczelnie Vistula, w odpowiedzi na pandemię koronawirusa, przeszły na nauczanie online. Początkowo był szok, ale wszystko zagrało. Interaktywne studia online działają znakomicie!

Dziewczyny na Politechniki 2020 – akcja online już 23 kwietnia.
Już od 15 lat Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” wspólnie z Konferencją Rektorów Uczelni Technicznych wspierają młode kobiety w wyborze studiów na kierunkach technicznych, inżynierskich i ścisłych. Ogólnopolska akcja Dziewczyny na Politechniki! oraz Dziewczyny do Ścisłych! w tym roku po raz pierwszy zorganizowana będzie online. Zapraszamy 23 kwietnia w godzinach 14.00 – 17.30 do dołączania do wydarzenia, którego hasło przewodnie to „Kierunki wirusoodporne”.

Dr Marcin Kaczor - Kierownik Centrum Symulacji Medycznych WUM, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii, opracował projekt urządzenia barierowego służącego zapobieganiu niekontrolowanemu rozprzestrzenianiu się aerozolu wydychanego przez pacjentów zakażonych wirusem SARS-CoV-2 oraz innymi wysoko zakaźnymi patogenami.

Zapraszamy do udziału w webinarach poświęconych procedurze aplikowania na studia wyższe na Uniwersytecie SWPS oraz prezentacji poszczególnych kierunków studiów i obszarów tematycznych.

Powiedziałbyś komuś, że jesteś zakażony? Co robimy, by nie zarazić siebie i innych koronawirusem? Jakie przyjmujemy postawy i co myślimy o działaniach władz? Czy poinformowalibyśmy otoczenie, gdyby wystąpiły u nas objawy zakażenia? Jak Polska wypada na tle innych krajów?

W tym roku Dzień Otwarty Uniwersytetu Pedagogicznego odbędzie się w wirtualnej rzeczywistości. Czekać będą na was studenci, przedstawiciele Biura Rekrutacji i poszczególnych kierunków.

Sprzedawcy, informatycy, specjaliści ds. finansów i pracownicy fizyczni – to grupy, których najczęściej dotyczyły ogłoszenia publikowane na Pracuj.pl między 16 marca a 14 kwietnia. W ciągu miesiąca rosnącego wpływu koronawirusa na życie firm pracodawcy byli znacząco mniej aktywni m.in. pod kątem nowych rekrutacji specjalistów ds. obsługi klienta. Wyjątkowo stabilną aktywnością na tle całego rynku wykazywały się natomiast rekrutacje dotyczące kandydatów IT. Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem przygotowanym przez ekspertów Pracuj.pl.

Czy wirus żyje? Jaki ma cel i do czego potrzebuje człowieka? Na te i inne pytania o wirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę Covid-19, odpowie podczas webinarium Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. n. med. Marcin Czech, specjalista z zakresu epidemiologii i zdrowia publicznego. Podczas spotkania online uczestnicy będą mogli zadawać pytania, m.in. o scenariusze rozwoju pandemii.

Zgodnie z komunikatem z 9 kwietnia br. czas zdalnej nauki studentów, podobnie jak uczniów, przedłużony zostaje do 26 kwietnia br.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt