MegaBaza edukacyjna Perspektywy®






Politechnika Krakowska od początku pandemii pomaga medykom w walce z koronawirusem. Uczelniane kamery termowizyjne z bezpiecznej odległości mierzą temperaturę pacjentów w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II.

Wiemy to od wielu tygodni - decyzja o wydłużeniu czasu zdalnej nauki na studiach musi być skoordynowana z innymi decyzjami dotyczącymi funkcjonowania nie tylko samych szkół wyższych i ich zaplecza socjalnego (akademiki, przychodnie, obiekty sportowe, stołówki studenckie), ale także z funkcjonowaniem miast i regionów. Z pewnością musi uwzględniać aktualny stan epidemiologiczny oraz progmozy i rozwiązania w takich kwestiach jak komunikacja, zaopatrzenie, opieka medyczna w poszczególnych miastach.

Największą wartością programu Shesnnovation Academy jest to, że otwiera przestrzeń, w której kobiety mogą się spotkać, wspierać i dzielić doświadczeniami i informacjami, będąc na różnym poziomie zaawansowania biznesowego. Daje to zupełnie unikalną możliwość poczucia tej siły i energii, które drzemią w kobietach, a których na co dzień może nie dostrzegamy, bo najczęściej same siebie sabotujemy – mówi Aneta Michalska, która w listopadzie 2019 r. założyła startup VEG ProBio i rozwija go w programie Shesnnovation Academy.

Kandydaci na rektorów, jedyni w swoich uczelniach, zdalnie odpowiadali na pytania społeczności akademickich

W celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 rektor Uniwersytetu Warszawskiego do 15 maja przedłużył zawieszenie wykładów i zajęć na uczelni. Kwaterowanie nowych osób w domach studenckich wstrzymano do końca czerwca br. - poinformowała uczelnia.

Maturę należy przeprowadzić tak, by nie zagrażała zdrowiu maturzystów ani egzaminatorów. Polskie uczelnie akademickie są gotowe odłożyć decyzje rekrutacyjne do czasu otrzymania wyników matury - zapewnili w środę przedstawiciele Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

Od dawna było wiadomo, że 2020 rok będzie trudny dla szkolnictwa wyższego w Polsce. Na wysiłek związany z wdrażaniem ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce”, której wszystkie przepisy weszły już w życie, nakładają się bowiem emocje związane z wyborami nowych władz rektorskich. W tym roku emocje są szczególne, bo zwiększonej pozycji rektora w systemie władz uczelni towarzyszy „gilotyna PESEL”, wymuszająca obniżenie wieku kandydatów do gronostajów, za czym pójdzie nieuchronnie szeroka wymiana kadr w uczelniach… Ale procesy te, trudne same z siebie, miały zapewniony ważny czynnik stabilizujący w postaci zaangażowanej obecności oraz silnej pozycji ministra i wicepremiera Jarosława Gowina.

Epidemia koronawirusa spowodowała, że naukowcy znaleźli się w centrum społecznego zainteresowania. Codziennie na konferencjach prasowych występują obok premierów czy prezydentów i często odpowiadają na trudne pytania, których politycy wolą unikać.

Jaki rodzaj e-learningu działa najlepiej i co sztuczna inteligencja (AI) może wnieść do zdalnej edukacji? W świecie, w którym studenci muszą się ciągle uczyć i szybko dostosować uzyskaną wiedzę, istnieje pilna potrzeba dostępu do wiedzy specjalistycznej i usprawnienia procesu uczenia się. Sztuczna inteligencja zaspokaja tę potrzebę zarówno, jeśli chodzi o formalną naukę na uczelni, jak i uczenie się już podczas wykonywania pracy.

Ze względu na zagrożenie epidemią, a w jego wyniku zawieszenie zajęć oraz znaczne ograniczenia w codziennej działalności uczelni, kalendarz wyborczy AMS uległ zmianom.

Słownictwo akademickie, gramatyka, robienie notatek po angielsku i przygotowywanie prezentacji naukowych w tym języku to umiejętności, które będzie można podszlifować dzięki szkoleniu prowadzonemu przez Paula Newshama, wykładowcę-native na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Kryzys wywołany przez pandemię postawił wielu studentów kształcących się poza granicami swojego kraju w sytuacji nie do pozazdroszczenia: nie tylko pozamykano uczelnie, ale także musieli opuścić akademiki.

Dwa najbliższe Polsce kraje wschodnie, z których pochodzi prawie 60% studentów zagranicznych w naszym kraju, wybrały diametralnie różne podejścia w reagowaniu na zagrożenie COVID-19.

fot. Swifteye

Dział Współpracy Międzynarodowej (DWM) oraz Dział Obsługi Studentów Zagranicznych (DOSZ) Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie dokładają wszelkich starań, aby informować o działaniach mających na celu zahamowanie epidemii COVID-2019 i przekazywać informacje i wskazówki, jak postępować w obecnej sytuacji.

Pandemia – nokautując boleśnie internacjonalizację – pokazała jedocześnie, że umiędzynarodowienie stało się integralną częścią szkolnictwa wyższego na świecie

Chcemy zapisać w filmie ten trudny dla wszystkich czas. Stworzyć swoistą kapsułę czasu - tłumaczą autorzy projektu #pandemiafilmowa.

Zarina Agliulina i Madina Agliulina, studentki Uniwersytetu z programu Erasmus

Już w marcu na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu odbyły się pierwsze egzaminy dyplomowe online. Uczelnia jest zadowolona z aktywności studentów podczas zdalnych zajęć - mówi dr Marek Wąsowicz dziekan ds. kształcenia.

Collegium Civitas rozpoczęło prace nad możliwymi rozwiązaniami już po pojawieniu się pierwszych informacji o epidemii. Uczelnia zawiesiła zajęcia od 11 do 26 marca. Czas ten wykorzystano na wdrożenie opracowanego wcześniej planu: pracę nad zapewnieniem wszystkim studentom i wykładowcom dostępu do procesu dydaktycznego online i niezakłóconego funkcjonowania administracji uczelni w trybie zdalnym.

Prof. Wojciech Maksymowicz, sekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego zapewnił studentów zagranicznych, którzy pozostają w Polsce podczas pandemii, że zawsze mogą liczyć na naszą pomoc.

Wicepremier, minister nauki Jarosław Gowin podał się w poniedziałek do dymisji w związku ze sporem o termin wyborów prezydenckich. Jego decyzja dotyczy funkcji wicepremiera i ministra nauki.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt