MegaBaza edukacyjna Perspektywy®






Link: http://perspektywy.pl/rektorzy/article/prof-grzegorz-mazurek-rektorem-akademii-leona-kozminskiego

Rada Powiernicza Akademii Leona Koźmińskiego, której przewodniczy założyciel uczelni i jej pierwszy rektor, prof. Andrzej K. Koźmiński, wybrała na przyszłego rektora Akademii Leona Koźmińskiego prof. Grzegorza Mazurka (43 l.), wcześniej wyłonionego jako elekt w tajnym głosowaniu senatu uczelni. 1 września 2020 r. obejmie on funkcję rektora w miejsce prof. Witolda T. Bieleckiego.

Czytaj więcej »

Rozpoczął się nabór do projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Wszystkie osoby z pasją do informatyki i jej popularyzacji wśród uczniów mogą otrzymać merytoryczne i finansowe wsparcie. W dobie cyfryzacji jest to oferta szczególnie atrakcyjna. Rekrutacja trwa do 15 czerwca 2020 r.

Czy widmo kryzysu gospodarczego ominie zieloną wyspę, jaką na rynku pracy jest branża IT? Z najnowszych danych wynika, że aż jedna trzecia firm z tego sektora nie odczuwa żadnych utrudnień, a niektóre mają się nawet lepiej niż przed pandemią. Nie boją się też zatrudniać programistów z mniejszym doświadczeniem.

Fundacja Edukacyjna Perspektywy – prowadząca od 15 lat program Study in Poland promujący polskie uczelnie za granicą i zachęcający obcokrajowców do studiowania w Polsce – przeprowadziła, wspólnie z Komisją ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP, badanie wśród uczelni akademickich, które stało się podstawą Raportu ”Internacjonalizacja w czasach pandemii. Wpływ COVID-19 na studentów zagranicznych w Polsce i rekrutację na studia w roku akad. 2020/21”.  

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w dziewiątej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ

W tym roku maturzyści są w wyjątkowo trudnej i stresującej sytuacji - w niepewności czekali na datę matur, a teraz czekają na informacje o rekrutacji na studia. Ze względu na zamknięte uczelnie nie mają szansy wziąć udziału w dniach otwartych i dowiedzieć się więcej o swoich wymarzonych studiach.

Krajowa Reprezentacja Doktorantów w okresie rozwoju epidemii COVID-19 podjęła działalność wspierającą funkcjonowanie systemu szkolnictwa wyższego i nauki, ze szczególnym uwzględnieniem opracowania mechanizmów wsparcia środowiska doktorantów.

Przeprowadzony w ekspresowej formule konkurs na badania nad koronawirusem SARS-CoV-2 oraz pandemią COVID-19 został rozstrzygnięty. Naukowcy otrzymają 12 mln zł na poszerzanie wiedzy w tym zakresie.

Z okazji objęcia funkcji ministra nauki i szkolnictwa wyższego, Wojciech Murdzek wystosował do rektorów uczelni i dyrektorów instytutów list, którym wita członków wspólnoty akademickiej i kreśli priorytety swojej kadencji.

Shesnnovation Academy to program akceleracyjny kobiecych startupów opartych na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych i naukowych, realizowany przez Fundację Edukacyjną Perspektywy i Citi Foundation ze wsparciem Fundacji Kronenberga. W jego ramach w pół roku, mimo wybuchu pandemii, powstało 10 startupów technologicznych powadzonych przez 10 młodych, odważnych przedsiębiorczyń z wizją. Tę wizję, odwagę i siłę będziemy wspólnie celebrować:)

Zespół naukowców z Politechniki Śląskiej opracował system internetowy CIRCA do wspierania diagnostyki obrazowej COVID-19. Analiza jest wykonywana na podstawie zdjęć RTG płuc pacjentów. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczyło 600 tys. zł dofinansowania na realizację tego zadania.

Zdaniem prof. Michael’a Murphy, prezesa European Universities Association (EUA), uczelnie powinny bardziej zainwestować w naukę online i infrastrukturę cyfrową. Ale będą musiały solidne argumentować za tą inwestycją, ponieważ finansowanie będzie ograniczone.

Dzięki zaawansowanej infrastrukturze i dużemu już doświadczeniu w posługiwaniu się technologią, zarówno po stronie studentów, jak i wykładowców, większości uczelni amerykańskich udaje się dobrnąć do końca wiosennego semestru dzięki nauce na odległość. Teraz rektorzy i prezydenci uczelni  prywatnych i publicznych stanęli przed trudniejszym wyzwaniem: jak przygotować się do semestru zimowego, rozpoczynającego się w USA już w końcu sierpnia? Pytań jest wiele, odpowiedzi – na razie - brak.

Nauczanie online okazało się jedynym wyjściem awaryjnym, dzięki któremu udaje się kontynuować kształcenie. Jednak w ciągu ostatnich kilku tygodni narosło wokół niego wiele szkodliwych mitów. Amerykańcy naukowcy Lee Skallerup Bessette z Georgetown University, Nancy Chick z Rollins College oraz Jennifer C. Friberg z Illinois State University podjęli się próby obalenia pięciu najbardziej niesprawiedliwych opinii.

Hiszpania, jeden z krajów najdotkliwiej uderzony przed koronawirusa, stara się stopniowo, ostrożnie powracać do normalności.  9 maja rząd ogłosił wytyczne, które odnoszą się także do edukacji.

Jak e-nauczanie zmieniło życie wykładowców? Dr hab. Rafał Mrówka, profesor Katedry Teorii Zarządzania i kierownik programu Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej opowiada, jak wygląda dzień belfra i co najbardziej docenia w zajęciach online.

Link: http://perspektywy.pl/rektorzy/article/prof-jacek-popiel-306-rektorem-najstarszej-uczelni-w-polsce

12 maja w dniu święta Uniwersytetu Jagiellońskiego, czyli w 656. rocznicę jego założenia został wybrany 306. rektor uczelni. Wyboru dokonało Kolegium Elektorów składające się z 227 osób reprezentujących wszystkich członków uniwersyteckiej wspólnoty.

Czytaj więcej »

Książeczka jest rzeczywiście ekonomiczna (55 stron), można ją swobodnie włożyć do kieszeni, a autorka – Tamara Chorążyczewska – od lat związana z Centrum Promocji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przekonuje, że to raczej żart niż poważna literatura, choć niektórzy bohaterowie są wzorowani na... konkretnych pracownikach uczelni. Na razie tomiku nie kupimy w uczelnianej księgarni, ale posłuchamy w formie audiobooka.

Do 10 maja wybrano rektorów zaledwie w 28 uczelniach akademickich (na 108) oraz w 11 uczelniach zawodowych (na 33) – czyli w niecałych 30 proc. uczelni publicznych.

Uczelnie niepubliczne musiały nie tylko błyskawicznie przejść na kształcenie zdalne, ale także zmierzyć się z wieloma innymi nieoczekiwanymi problemami spowodowanymi przez pandemię. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zapewnia, że nie pozostawi ich samych sobie.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt