MegaBaza edukacyjna Perspektywy®






Konsorcjum ENHANCE, które tworzy m.in. Politechnika Warszawska, jest jednym z beneficjentów konkursu Komisji Europejskiej „Uniwersytety Europejskie”. W ciągu najbliższych trzech lat konsorcjum otrzyma 5 mln euro na rozwój współpracy.

9 lipca 2020 r. Komisja Europejska ogłosiła wyniki związane z prestiżowym projektem Uniwersytety Europejskie. Politechnika Poznańska znalazła się w elitarnym gronie Uczelni w Europie, które w kolejnych latach będą tworzyć podwaliny Uniwersytetów Europejskich.

Politechnika Śląska znalazła się wśród laureatów 2. konkursu Uniwersytetów Europejskich. Komisja Europejska wybrała 24 konsorcja spośród 62 złożonych wniosków. 

W prestiżowym konkursie Komisji Europejskiej „European Universities” Akademia Górniczo-Hutnicza uzyskała zaszczytny tytuł Uniwersytetu Europejskiego. Zwycięskie konsorcjum pod nazwą „European Space University for Earth and Humanity” (Europejski Uniwersytet Kosmiczny dla Ziemi i Ludzkości) UNIVERSEH Akademia tworzyć będzie wspólnie z czterema innymi europejskimi uczelniami z Francji, Niemiec, Luksemburga i Szwecji.

Idea przyznania stopnia europejskiego jest atrakcyjna, ale rodzi wiele pytań. Co oznaczałby? Czym różniłby się od obecnych stopni przyznawanych przez uniwersytety w całej Europie? Kto go przyzna? Jaka byłaby jego wartość dodana? Maria Kelo, dyrektor European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) oraz Tia Loukkola z Dep. Rozwoju European University Association (EUA) przedstawiają trzy możliwe opcje.

Już w piątek 17 lipca o godz. 11:00 odbędzie się uroczyste podsumowanie 21. Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2020. Wydarzenie odbędzie się w formule tradycyjnej – w nowoczesnym i przestronnym Centrum Olimpijskim w Warszawie, przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4. Obecni będą rektorzy najlepszych uczeni i wydziałów w Polsce oraz kierownictwo MNiSW z ministrem Wojciechem Murdzkiem na czele. Gala finałowa rankingu będzie też transmitowana w internecie.

21 edycja Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy - przygotowana w warunkach pandemii, co wiązało się z opóźnieniem w uzyskaniu danych - ma charakter szczególny, gdyż uwzględnia zmiany wprowadzone Ustawą „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” z 20 lipca 2018 roku. Wpłyną one zwłaszcza na Ranking Kierunków Studiów.

Przygotowanie tegorocznego Rankingu Kierunku Studiów wymagało od Kapituły i analityków z Działu Rankingów „Perspektyw” szczególnego wysiłku – związanego z nowymi zasadami funkcjonowania uczelni wprowadzonymi ustawą „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” z 20 lipca 2018 roku. Wyzwań było kilka. 

Podczas webinarium „Internacjonalizacja w czasach pandemii”, zorganizowanego przez Fundację Edukacyjną Perspektywy 16 czerwca, staraliśmy się nie tylko przybliżyć aktualną sytuację dotyczącą umiędzynarodowienia w tym szczególnym czasie – na podstawie Raportu „Internacjonalizacja w czasach pandemii” - ale także stworzyć platformę do dyskusji na temat przyszłości umiędzynarodowienia polskich uczelni.

Czy obecna sytuacja może nam pomóc w rozwoju współpracy międzynarodowej? Doświadczenia Collegium Civitas świadczą, że tak. Umiędzynarodowienie w nowej odsłonie, określane internacjonalizacją 3.0 jest elastyczne, hybrydowe, optymalizuje dostosowanie do potrzeb różnych grup odbiorców i wykorzystanie zasobów uczelni.

Za nami trzy etapy kampanii informacyjnej online Studia 2020, realizowanej przez „Perspektywy” w partnerstwie z MNiSW: Dzień Maturzysty, Kierunkowskaz Kariery i ABC Rekrutacji. Przed nami ostatni etap – wrześniowa Giełda Wolnych Miejsc.

Informator dla Maturzystów ”od zawsze” towarzyszy wrześniowym Salonom Maturzystów. Podobnie będzie i w tym roku. Wydaniu drukowanemu, o wysokim nakładzie, towarzyszyć będzie edycja elektroniczna w formie e-Booka.

Salon Maturzystów Perspektywy 2020 odbędzie się tradycyjnie we wrześniu, ale tym razem wyłącznie w formule online! Podyktowane jest to troską o dostarczenie uczniom klas maturalnych liceów i techników niezbędnej wiedzy na temat wymogów rekrutacyjnych uczelni w 2021 roku, ale w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa zdrowotnego.

Jak zwiększyć międzynarodową postrzegalność (visibility) uczelni? W jaki sposób dbać o jej prestiż i jakie należy wykorzystać w tym celu narzędzia? O tym dyskutowano podczas kolejnego Webinarium Perspektyw pt. „Budowanie międzynarodowej reputacji uczelni w warunkach pandemii”, które odbyło się 1 lipca br.

Za nami „ABC Rekrutacji” - cykl spotkań online z uniwersytetami, uczelniami technicznymi, medycznymi i z niepublicznymi szkołami wyższymi. Spotykaliśmy się na platformie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach kampanii STUDIA 2020.

Jeszcze w maju amerykańskie uczelnie liczyły na to, że w jesiennym semestrze kampusy zaczną wracać do życia. Tymczasem pandemia, która w USA przybrała niebezpieczny kurs, postawiła przed tymi planami wielki znak zapytania.

Niemiecka Agencja Wymiany Akademickiej DAAD przygotowała raport na temat wpływu pandemii Covid-19 na międzynarodową wymianę studencką w Niemczech. Opublikowany 8 lipca raport opiera się na badaniu przeprowadzonym w niemieckich uczelniach na przełomie kwietnia i maja. Od tej pory, jak to zresztą przyznają sami autorzy, wiele się w Niemczech i na świecie zmieniło.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika zyskał pełne członkostwo w międzynarodowym konsorcjum uniwersytetów YUFE. Toruńska uczelnia dołączyła do trzech innych polskich uczelni badawczych UW, UJ i UAM, które już wcześniej współtworzyły uniwersytety europejskie.

Trzynaście brytyjskich uniwersytetów stoi przed "bardzo realną perspektywą" niewypłacalności w efekcie epidemii koronawirusa, o ile nie otrzymają pomocy rządowej - wynika z analizy Instytutu Studiów Fiskalnych (IFS).

Władze imigracyjne USA poinformowały, że wstrzymane zostanie wydawanie w br. wiz powrotnych dla studentów zagranicznych uczących się w amerykańskich uczelniach kontynuujących nauczanie wyłącznie online. Decyzję umotywowano pandemią koronawirusa.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt