Z dniem 23 października 2024 roku nastąpiły zmiany w zarządzie Uczelni Łazarskiego, które są istotnym krokiem w kierunku dalszego umacniania jej pozycji jako nowoczesnej instytucji edukacyjnej.
Do zespołu na funkcję Prezydenta dołączyła Marta Rosińska-Kortas, która będzie odpowiedzialna za stworzenie oraz wdrożenie długofalowej strategii Uczelni jak również będzie sprawowała nadzór nad codziennym funkcjonowaniem Uczelni. Halina Wojtala objęła stanowisko Dyrektora Personalnego, Przemysław Fatek został nowym Dyrektorem Finansowym, Marlena Wieteska Dyrektorem Marketingu Uczelni Łazarskiego, a Małgorzata Gałązka-Sobotka objęła stanowisko Dyrektora ds. Jakości Nauki.
Nowe wyzwania – nowe podejście
W dobie dynamicznych zmian, takich jak rozwój sztucznej inteligencji oraz cyfryzacja, Uczelnia Łazarskiego chce odpowiedzieć na globalne trendy w edukacji. Nowy Zarząd planuje m. in. dostosowanie oferty Uczelni do zmieniających się potrzeb studentów oraz wymagań rynku pracy. Bogate doświadczenie w zarządzaniu Marty Rosińskiej-Kortas ma wesprzeć rozwój innowacyjnych metod kształcenia dostosowanych do potrzeb współczesnego rynku pracy.
- Naszą misją jest przede wszystkim edukacja, a szczególnie przygotowanie studentów do wyzwań przyszłości. Wprowadzając nowoczesne metody nauczania oraz współpracując z praktykami biznesu damy naszym absolwentom narzędzia i umiejętności, które uczynią z nich liderów w swoich dziedzinach – powiedziała Marta Rosińska-Kortas, prezydent Uczelni Łazarskiego.
Zarząd a globalne trendy edukacyjne
Uczelnia Łazarskiego wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają na celu dostosowanie edukacji do dynamicznie zmieniających się potrzeb studentów. Kluczowym elementem jest nauka hybrydowa i mieszana, która łączy zajęcia stacjonarne z kursami online, co zwiększa zaangażowanie studentów i pozwala im dostosować formę nauki do własnych preferencji.
Inwestuje się tu w innowacje i optymalizację obsługi studentów, uwzględniając ich indywidualne potrzeby, w tym te specjalne. Realizuje projekt badawczy w ramach grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Perspektywa i kierunek rozwoju szkolnictw wyższego na podstawie zmian i rozwoju rynku pracy”, który ma być punktem wyjścia do jeszcze lepszego dopasowania programów nauczania do wymagań otoczenia biznesowego.
Łazarski stawia również na spersonalizowane uczenie się, wykorzystując analitykę danych oraz sztuczną inteligencję do dostosowywania programów edukacyjnych do indywidualnych potrzeb studentów. To podejście pozwala każdemu uczestnikowi procesu kształcenia rozwijać umiejętności w sposób najbardziej efektywny.
Ważnym aspektem oferty edukacyjnej Uczelni Łazarskiego jest także edukacja oparta na kompetencjach (CBE), koncentrująca się na umiejętnościach i wiedzy, które studenci mogą wykazać. Takie podejście sprzyja indywidualnemu rozwojowi oraz lepszemu przygotowaniu do wyzwań rynku pracy. Dodatkowo, Uczelnia wprowadza mikrokredencje i cyfrowe odznaki, umożliwiając zdobycie specyficznych umiejętności poprzez krótkie kursy uznawane przez pracodawców.
Nie można również pominąć programów interdyscyplinarnych oraz uczenia się przez doświadczenie, które polegają na współpracy między różnymi dziedzinami i angażowaniu studentów w praktyczne projekty, takie jak staże czy działania społeczne.
Dzięki tym innowacyjnym rozwiązaniom Uczelnia Łazarskiego nie tylko odpowiada na wyzwania współczesnej edukacji, ale także rozwija się, wprowadzając nowy zarząd oraz angażując praktyków biznesu, co pozwoli na jeszcze lepsze przygotowanie studentów do realiów rynku pracy.
- Nowoczesne metody nauczania to klucz do sukcesu naszych studentów. Wierzę, że zmiany i innowacje przyczynią się do jeszcze efektywniejszego funkcjonowania uczelnianej społeczności i będą sprzyjać realizacji naszych wspólnych celów. Jestem przekonany, że dzięki wspólnym wysiłkom osiągniemy kolejne sukcesy - zapowiedział Juliusz Madej, dotychczas pełniący funkcję prezydenta Uczelni Łazarskiego.
Zmiany w Zarządzie są częścią długofalowej strategii rozwoju Uczelni. Łazarski kontynuuje misję dostarczania nowoczesnej i wysokiej jakości edukacji studentom chcącym w przyszłości dobrze odnaleźć się na dynamicznie przeobrażającym się rynku pracy.