Ruszyła rekrutacja Mentorek w projekcie „Dziewczyny do Nauki! Zachęcanie kobiet do kariery badawczej w naukach technicznych i ścisłych” (a powoli kończy się rekrutacja do programu ambasadorskiego). Projekt realizuje Fundacja Edukacyjna Perspektywy, a finansowany jest ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministra Nauki w ramach programu Społeczna odpowiedzialność nauki II - Popularyzacja nauki.
To propozycja dla naukowczyń i kobiet menedżerek pracujących na uczelniach / w instytutach badawczych. Mentorkami mogą zostać kobiety, które chciałyby się podzielić (spotkania w formule 1:1, mogą być online) swoim doświadczeniem z innymi kobietami, będącymi na wcześniejszych etapach ścieżki akademickiej, i pomóc im w pokonaniu barier na tej drodze. Do podjęcia roli Mentorki zachęcamy zarówno naukowczynie prowadzące badania w obszarze STEM, jak i te spoza tego obszaru, ale pełniące w swoich instytucjach role zarządcze (także np. kierownicy projektów) i mogące pomóc młodszym kobietom budować karierę menedżerską w świecie akademickim.
Formularz zgłoszenia. Limit Mentorek: 50 osób.
Termin zgłoszeń: 22 grudnia.
Korzyści:
- Tytuł Mentorki programu Dziewczyny do Nauki
- Udział w programie szkoleniowym online (o mentoringu i wyznaczaniu celów mentoringu)
- Budowanie przyszłej współpracy naukowczyń w skali Polski – wspólnych publikacji i działań
- Popularyzacja badań/ sylwetek kilkunastu wybranych Mentorek (np. w formie podcastów czy publikacji na stronie WWW i w Newsletterze Akademickim Perspektyw oraz w mediach)
- Certyfikat udziału w programie
- Udział w Perspektywy Women in Tech Summit 2025
Jeśli zatem:
- myślisz o rozwijaniu swojej kariery naukowej i/lub zarządczej w nauce i/lub chcesz poznać inne kobiety będące na podobnym etapie kariery i zbudować z nimi sieć wsparcia
- nie jest Ci obojętny fakt niedoreprezentowania kobiet wśród badaczek zwłaszcza w dziedzinach nauki z obszaru STEM
- uważasz, że Twoja ścieżka edukacyjno-zawodowa jest warta naśladowania i chcesz o tym opowiedzieć młodszym dziewczynom (maturzystki, studentki), by stanowić dla nich wsparcie i pomóc im postawić pierwsze kroki
- szukasz dodatkowych możliwości (warsztaty, szkolenia), dzięki którym Twoja kariera nabierze rozpędu
dołącz do nowej odsłony projektu Dziewczyny do Nauki!
Kontakt i szczegółowe informacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ogólnopolski projekt „Dziewczyny do Nauki!” / Women in Science skierowany jest do
- maturzystek
- studentek i doktorantek kierunków technicznych i ścisłych
- naukowczyń z obszaru STEM.
Celem podejmowanych w projekcie działań jest promowanie nauki jako ścieżki kariery zawodowej - zarówno w obszarze badawczym, jak i zarządczym oraz sieciowanie kobiet zajmujących się zawodowo działalnością naukową.
Zachęcając studentki i doktorantki zajmujące się dziedzinami ścisłymi i technicznymi do pozostania na uczelniach i w instytucjach badawczych, będziemy dążyć do stworzenia bardziej sprawiedliwego i równościowego środowiska naukowego. Chcemy doprowadzić do tego, by kobiety nie tylko miały równe szanse na rozwój swojej kariery badawczej w obszarze STEM, ale też by się wzajemnie wspierały, prowadziły wspólne badania naukowe i akcje społeczne – mówi dr Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, podmiotu realizującego projekt.
W ramach projektu przewidziano:
- stworzenie sieci ambasadorek, dzięki której dojdzie do konsolidacji środowiska polskich naukowczyń wokół celu zwiększenia liczby młodych badaczek w obszarach, gdzie są one niedoreprezentowane (więcej => link)
- program mentoringowy dla młodych i doświadczonych naukowczyń (więcej => link)
- działania promujące wkład polskich naukowczyń w rozwój technologii i nauki (spotkania z naukowczyniami, podcasty, promocja w mediach tradycyjnych i social mediach)
Projekt „Dziewczyny do Nauki! Zachęcanie kobiet do kariery badawczej w naukach technicznych i ścisłych” jest finansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministra Nauki w ramach programu Społeczna odpowiedzialność nauki II - Popularyzacja nauki.