REKLAMA


REKLAMA


Prawie rok temu oficjalnie rozpoczęliśmy nowy program "HerTechVenture", finansowany przez Unię Europejską, koordynowany przez Perspektywy Women in Tech i realizowany we współpracy z 8 partnerami z 5 europejskich krajów: Uniwersytet Gdański (Polska), Stimmuli for Social Change OE (Grecja), Uniwersytet Macedonii (Grecja), Instituto Politécnico da Guarda (Portugalia), Inova Innovation Services, SA (Portugalia), Uniwersytet w Salamance (Hiszpania) oraz Politechnika w Turynie (Włochy).

Celem projektu jest stworzenie inkluzywnych ekosystemów w instytucjach szkolnictwa wyższego, które będą zwalczać stereotypy związane z płcią i zachęcać studentki do wyboru ścieżek kariery w branży technologicznej. Dzięki kompleksowym i długofalowym działaniom szkoły wyższe mogą stać się katalizatorami zmian, inspirując coraz więcej kobiet do zostania przyszłymi innowatorkami technologicznymi i przedsiębiorczyniami w Europie.

Na pięciu uczelniach wyższych we Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce przeprowadzono szczegółowe badania w obszarach równości płci, inkluzywności, innowacji i przedsiębiorczości. W ankietach wzięły udział studentki z dziedzin STEM, a także nauczyciele akademiccy. Dodatkowo, partnerzy projektu przeprowadzili wywiady z kobietami przedsiębiorczyniami z branży technologicznej, które z sukcesem założyły i prowadzą własne firmy.

Wyniki tych badań zostały zebrane w Raporcie HTV Theory of Change, który bada wyzwania i szanse stojące przed studentkami STEM. Celem raportu jest dostarczenie spostrzeżeń i rekomendacji, które pomogą tworzyć bardziej inkluzywne i wspierające środowiska dla studentów i studentek na uczelniach wyższych. Raport przedstawia aktualną sytuację, bariery oraz potencjał wzrostu liczby studentek w dziedzinach STEM i przedsiębiorczości.

Wnioski zawarte w raporcie HTV Theory of Change posłużyły partnerom projektu do zaprojektowania warsztatów dla nauczycieli akademickich. Celem tych warsztatów jest wyposażenie kadry akademickiej w wiedzę i narzędzia niezbędne do budowania bardziej inkluzywnych systemów nauczania oraz efektywnego wspierania studentek w obszarach przedsiębiorczości i innowacji.

Efektywność warsztatów została przetestowana podczas pilotażowego spotkania, które odbyło się w listopadzie na Instituto Politécnico da Guarda w Portugalii. W wydarzeniu wzięli udział nauczyciele akademiccy ze wszystkich pięciu uczelni partnerskich.

Raport HTV Theory of Change, wraz z towarzyszącymi mu badaniami, jest dostępny na stronie projektu: hertechventure.eu

© 2022 Perspektywy.pl   O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt!!!