REKLAMA


REKLAMA


Dr. Tomasz Maliszewski
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Gwiazda Marketingu (Marketing Star)

 

UMB: Alma Mater Carissima

Uruchomienie „od podstaw” Działu Współpracy Międzynarodowej UMB to w przypadku dr. Tomasza Maliszewskiego dopiero (dobry) początek. Zdobywca tytułu Marketing Star jest zaangażowany w przygotowanie 27 projektów, które uzyskały od NAWA dofinansowanie w wysokości ponad 14 mln złotych.

Związany z Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku od 2018, dr Tomasz Maliszewski ma na swoim koncie długą listę spektakularnych sukcesów w dziedzinie umiędzynarodowienia. Do ich osiągania przygotowywał się bardzo konsekwentnie: m.in. w roku 2014 obronił na ALK dysertację doktorską „Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkoły wyższej”, pracował w ministerstwach i NCBR. Podczas pracy w NCBR koordynował liczne konkursy dla uczelni. Łączna wartość nadzorowanych przez niego projektów to aż 300 mln złotych!

Jego głównym zadaniem było uruchomienie Działu Współpracy Międzynarodowej i sformalizowanie procesów umiędzynarodowienia na UMB. W momencie powstania działu jego zakres działania i liczba pracowników była niewielka – pracowały tam zaledwie trzy osoby. Obecnie w dziale zatrudnionych jest dwanaście osób, a każda z nich zajmuje się specjalistycznym obszarem umiędzynarodowienia.

Zakres pracy działu jest imponujący i obejmuje przygotowywanie wniosków o dofinansowanie do NAWA oraz FRSE oraz ich kompleksową realizację, aplikowanie w rankingach międzynarodowych, pozyskiwanie akredytacji zagranicznych, świadczenie usług Welcome Centre, realizację programu Erasmus+, koordynację działań uczelni w ramach sojuszu uniwersytetów europejskich EUNICE, koordynację mobilności na uczelni w ramach projektu IDUB-11, współpracę z absolwentami zagranicznymi, kompleksową rekrutację studentów anglojęzycznych, organizację i koordynację spotkań i wizyt międzynarodowych, a także koordynację tłumaczeń dla całej uczelni.

Za sprawą kierowanego przez dr. Maliszewskiego działu powstaje pierwszy w historii UMB dwujęzyczny system identyfikacji wizualnej uczelni. Powstała też jedna z najbardziej rozwiniętych aplikacji mobilnych myMUB dedykowana studentom i gościom.

 

W kontakcie z absolwentami

Dr Maliszewski zaktywizował współpracę uczelni z zagranicznymi absolwentami anglojęzycznego kierunku lekarskiego UMB m.in. poprzez pozyskanie projektu „Alma Mater Carissima”. Zadbał o rozwój współpracy z absolwentami zagranicznymi UMB w ramach Programu NAWA „International Alumni”. Nawiązano współpracę z absolwentami poprzez social media i komunikatory, powstały dwie aplikacje poświęcone dziedzictwu akademickiemu i absolwentom Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

Dzięki wysiłkom Działu Współpracy Międzynarodowej uczelni udało się uzyskać cztery prestiżowe akredytacje zagraniczne: Medical Board of California, APHEA – Agency for Public Health Education Accreditation dla kierunku Zdrowie Publiczne, ASPIRE Excellence Certificate of Merit in Student Engagement oraz The Medical Council of Thailand. Były to pierwsze międzynarodowe akredytacje UMB, które znacząco podniosły prestiż uczelni na globalnym rynku edukacyjnym.

– Przez sześć lat pracy na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, wspólnie z władzami rektorskimi, Pełnomocnikiem Rektora ds. Współpracy Międzynarodowej i moimi współpracownikami z Działu Współpracy Międzynarodowej udało się nam umiędzynarodowić uczelnię – mówi dr Maliszewski. – Umiędzynarodowienie na naszym uniwersytecie jest procesem dynamicznym, skoordynowanym, a działania przynoszą wymierne efekty. Uruchomiony przeze mnie Dział Współpracy Międzynarodowej jest jednostką dynamiczną, efektywną i kreatywną. Takie efekty działań są możliwe dzięki „wolnej ręce” w działaniu moim i zespołu. Zaufanie, jakim mnie i współpracowników od początku obdarzyły władze, na pewno było istotnym czynnikiem wyzwalającym pomysłowość.

WW

 

www.gwiazdyinternacjonalizacji.pl

© 2022 Perspektywy.pl   O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt!!!