Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zajął pierwsze miejsce w organizowanym przez Google światowym konkursie marketingu internetowego Online Marketing Challenge. Studenci SGH po raz czwarty z rzędu zostali laureatami konkursu. W tym roku swoją wiedzą wspomagali firmę z branży rowerowej.
W latach 2009-2011 studenci uczelni zwyciężali w Europie. W tym roku zespół z SGH, pokonując ponad 11 tys. uczestników z 86 krajów, został pierwszą europejską drużyną w historii konkursu, która wywalczyła tytuł Globalnego Zwycięzcy.
Zwycięski zespół tworzy grupa przyjaciół z uczelni: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta (Instytut Zarządzania Wartością).
Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy. Studenci opracowują strategię marketingową dla istniejącej firmy lub organizacji non-profit uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej o budżecie nieprzekraczającym 250 USD. Uczestnicy opracowują również dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz formułują zalecenia na przyszłość.
Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery typu beach cruiser. W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów, jak i zawartości strony Rowery Embassy. Jako wsparcie kampanii wykorzystano nakręcony film Rowery Made in Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został w serwisie YouTube obejrzany ponad 4 tys. Razy.
W wyniku kampanii w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD). Reklamy firmy zostały wyświetlone ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu świadomości marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów dystrybucyjnych). Studenci pytani o to, czego nauczyli się podczas konkursu przekonują: - Prócz samej wiedzy o marketingu w Internecie, zyskaliśmy przede wszystkim ogromną pewność siebie. Zaczynaliśmy praktycznie z zerową wiedzą o AdWordsach, jednak dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu osiągnęliśmy mistrzostwo. Co jeszcze? Wspaniałe nagrody, nowe znajomości oraz fakt, że to zwycięstwo będzie dla nas trampoliną do dalszej kariery.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie umożliwia naukę marketingu w Internecie w ramach zajęć prowadzonych na studiach licencjackich i magisterskich, a od 2006 roku także w ramach Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy (do tej pory 16 edycji i około 500 słuchaczy). SGH jest również wraz ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska współorganizatorem konkursu na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego. Patronat nad tegoroczną edycją konkursu objęła prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.