MegaBaza edukacyjna Perspektywy®









miniprzedsiebiorstwo t

NEW ARTS, Delta Style i Rigardi  to młode miniprzedsiębiorstwa najwyżej ocenione w Finale Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo – „PRODUKCIK 2014”. Finaliści zaskoczyli jury duchem przedsiębiorczości i umiejętnościami sprzedażowymi.

29-30 maja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie swoisty „debiut” na giełdzie miało 30 miniprzedsiębiorstw, które powstały w ramach programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. Finaliści wyróżnili się ciekawymi produktami i usługami, a także mieli okazję wykazać się zdolnościami prezentacyjnymi, umiejętnością przygotowania raportu oraz skutecznym marketingiem. Przez dwa dni młodzi przedsiębiorcy starali się przekonać komisje konkursowe do swoich projektów, a także nawiązywali cenne relacje z przedstawicielami świata biznesu.

Grand Prix konkursu zdobyło miniprzedsiębiorstwo NEW ARTS z II Liceum Ogólnokształcącego im. St. Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim, które produkuje ekologiczne torby bawełniane ozdabiane własnoręcznie przez wspólników. W lipcu zespół z Mazowsza będzie reprezentował Polskę w europejskim finale Company of the Year Competition w Tallinie.

II miejsce zajęła drużyna Delta Style z VIII Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Gdańsku – producent bluz i koszulek z logo szkoły.

Na III miejscu uplasowało się miniprzedsiębiorstwo Rigardi z I Liceum Ogólnokształcącego im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku, które zainteresowało jury zegarami zrobionymi z płyt winylowych, przez co produkt wyjściowy dostaje „drugie życie”.

Jury przyznało także wyróżnienia. W kategorii Raport wyróżniono firmę EVENTORS z I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Staszica w Chrzanowie za pomysł na firmę organizującą eventy, takie jak: kurs tańca, kawiarenka, wykłady czy wystawa psów. Za Prezentację doceniono La Pakla Accessories z VIII Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Gdańsku, której wspólnicy produkują niekonwencjonalne ozdoby wykonane techniką decoupage. W kategorii Stoisko i umiejętności sprzedaży nagrodzono ex equo dwie drużyny: OwnWallet z I Liceum Ogólnokształcącego im. J. Smolenia w oraz MemoriesFactory z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I w Świnoujściu. Pierwsza z firm chce walczyć ze złodziejstwem proponując wkładki do portfeli i okładki na karty z technologią ochrony kart płatniczych. Druga zachęcała odbiorców spinaczami dekoracyjnymi wykonanymi w całości ręcznie.

Młodych przedsiębiorców oceniali przedstawiciele biznesu z: Citi Handlowy, HSBC, MetLife, SEG, Związku Banków Polskich, Union Investment TFI, TMF Poland, KDPW, BRE Ubezpieczenia TUiR, Diners Club i Gazety Wyborczej.

W programie „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” w roku szkolnym 2013/2014 wzięło udział ponad 2800 uczniów z 203 szkół ponadgimnazjalnych. W tej edycji młodzi biznesmeni założyli 329 firm. Do finału zostało zakwalifikowanych 30 najlepszych.

Konkurs „PRODUKCIK” realizowany był przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w partnerstwie z Fundacją Kronenberga przy Citi Handlowy. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt