Uczelnia / wydział | Nazwa programu | Tryby | Wymagania rekrutacyjne | Poziom | Usuń |
---|
Politechnika Gdańska |
||
![]() |
80-233 Gdańsk, ul. G. Narutowicza 11/12 |
- SUPER UCZELNIA
- SUPER WYDZIAŁ
- Wydziały i kierunki
- Profil programu
Wejdź do grywalizacji i wybierz studia na Politechnice Gdańskiej
Nauka, która jest fascynującą przygodą? Na Politechnice Gdańskiej to możliwe! Wykładowcy PG wiedzą, że studenci uwielbiają gry, a w Internecie czują się jak ryby w wodzie, dlatego do programu zająć wprowadzają grywalizację.
Studia na Politechnice Gdańskiej gwarantują możliwość rozwijania studenckich pasji, a dyplom tej uczelni otwiera drzwi do znalezienia atrakcyjnej pracy, często jeszcze w trakcie studiów. Dlatego PG z roku na rok zyskuje na popularności i jest jedną z najchętniej wybieranych uczelni technicznych w Polsce.
Emocje, frajda, strategiczne myślenie
Wykładowcom PG zależy na tym, aby prowadzone przez nich zajęcia były atrakcyjne i przyjemne, tak aby nauka niemal sama wchodziła do głowy. Na swoich zajęciach wykorzystują więc narzędzia dostarczające studentom wiedzę w przyjazny i angażujący sposób i coraz częściej proponują im naukę w formie grywalizacji.
Grywalizacja pomaga budować zaangażowanie przez projektowanie nowych doświadczeń, które wzbudzają emocje i dają radość. Zmienia nastawienie studentów z „muszę” na „chcę” i wspiera ich w systematycznej nauce przedmiotu.
Wspólny mianownik – matematyka
Niezależnie od tego, kim w przyszłości zostaną obecni studenci Politechniki Gdańskiej – ekspertami rynku zarządzania, analitykami finansowymi, twórcami sztucznej inteligencji, biotechnologami, specjalistami budowy statków, branży energetycznej czy inżynieriami biomedycznymi, czeka ich sporo nauki, a przedmiotem, który muszą opanować studenci każdego z kierunków jest matematyka.
Centrum Nowoczesnej Edukacji PG i Centrum Matematyki PG opracowały projekt ułatwiający naukę jednego z ważniejszych obszarów matematyki – algebry liniowej, której treści programowe można podzielić na cztery podstawowe grupy zagadnień: macierze i wyznaczniki, układy równań liniowych, geometrię analityczną w przestrzeni i liczby zespolone. Do tej pory jednym z największych problemów studentów podczas nauki (i zaliczenia) tego przedmiotu był brak systematyczności i zbyt niska motywacja do pracy własnej. Dlatego zdecydowano o zgrywalizowaniu właśnie tego przedmiotu i stworzeniu projektu o nazwie „Kolos z Algebronu”.
Bez stresu na egzaminie
Studenci i studentki biorący udział w projekcie ocenili go pozytywnie, a wyniki końcowego zaliczenia przedmiotu najlepiej ilustrują skuteczność wprowadzanych na PG narzędzi dydaktycznych, ponieważ ponad 87% studentów uzyskało zaliczenie przedmiotu po zakończeniu semestru. Wykładowcy Politechniki Gdańskiej oraz eksperci Centrum Nowoczesnej Edukacji pracują nad grywalizacją kolejnych przedmiotów, tak aby nauka na Politechnice Gdańskiej sama wchodziła do głowy
Czy wiesz, że:
- Pomysł zgrywalizowania matematyki pojawił się jako odpowiedź na pytanie: jak „odczarować” ją jako przedmiot trudny i nieprzydatny? Wykładowcy z Centrum Matematyki PG chcieli pokazać studentom, że matematyką można się jednocześnie bawić i efektywnie uczyć. Wspólnie z Centrum Nowoczesnej Edukacji PG stworzyli „Kolosa z Algebronu”. Fabuła gry toczy się w Podziemiach Algebronu, w których za sprawą mrocznej siły zostali uwięzieni studenci (Poszukiwacze). Aby wydostać się z Podziemi, gracz musi przemierzyć cztery korytarze wypełnione matematycznymi wyzwaniami. Na końcu każdego z nich czają się groźne Monstra, odpowiedniki 4 działów tematycznych, które można pokonać, zdobywając w trakcie gry punkty zręczności i monety. Gracz otrzymuje je za każdym razem, gdy prawidłowo wykona zadanie.
- Podczas wędrówki Poszukiwacz może trenować i solidnie przygotować się do starć z każdym z czterech Monstrów. W podziemiach Algebronu krążą również duchy Mędrców (wykładowców prowadzących zajęcia), którzy służą studentom wsparciem podczas wykładów, ćwiczeń i konsultacji. Aby wydostać się z Podziemi należy zebrać cztery części amuletu, których strzegą Monstra. Skompletowany amulet daje moc bycia niewidzialnym i chroni przed starciem z Kolosem z Algebronu, czyli pozwala uzyskać zwolnienie z kolokwium zaliczeniowego.
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
Politechnika Gdańska
ul. Gabriela Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk |
|
Zbuduj swoją przyszłość z WILiŚ
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, najlepszej technicznej uczelni badawczej w Konkursie IDUB MNISW kształci na pięciu kierunkach: budownictwo, geodezja i kartografia, inżynieria środowiska, inżynieria morska i brzegowa oraz transport.
Misją Wydziału jest wysokiej jakości kształcenie dla potrzeb rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i regionu. Angażujemy naszych studentów w prace badawcze oraz opracowywanie przyjaznych środowisku technologii, które znajdą swoje zastosowanie w przyszłości.
Tradycje Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska (WILIŚ) sięgają 1904 roku, kiedy rozpoczęła swoją działalność Królewska Wyższa Szkoła Techniczna w Gdańsku (Königliche Technische Hochschule zu Danzig). Gdy w 1945 Politechnikę Gdańską przekształcono w polską państwową szkołę akademicką wśród pierwszych czterech wydziałów znalazł się Wydział Inżynierii Lądowej.
Obecnie WILiŚ kształci około 3 000 studentów. W realizacji procesu dydaktycznego wydział wykorzystuje nowoczesne metody nauczania i bogatą bazę laboratoryjną, ale największą jego wartością jest wiedza i zaangażowanie pracowników naukowych i dydaktycznych.
Bogaty program studiów na kierunku budownictwo pozwala na kompleksowe kształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej w szeroko rozumianym sektorze budownictwa. Student zdobywa umiejętności z zakresu projektowania konstrukcji lądowych i wodnych, mostów, tuneli, dróg i autostrad, dróg szynowych oraz zarządzania i kierowania procesem inwestycyjnym.
Na interdyscyplinarnym kierunku inżynieria środowiska studenci rozwijają kompetencje z zakresu projektowania, wykonawstwa i eksploatacji infrastruktury sanitarnej, wodnej, melioracyjnej, energetyki, gazownictwa, ogrzewnictwa i chłodnictwa, wentylacji i klimatyzacji, biogospodarki oraz ochrony środowiska.
Kształcenie na kierunku transport przygotowuje studentów do rozwiązywania zaawansowanych problemów logistycznych, planowania systemów transportowych, bezpieczeństwa ruchu drogowego i kolejowego, projektowania i realizacji inwestycji transportowych oraz zarządzania infrastrukturą transportową.
Student na kierunku geodezja i kartografia zdobywa wiedzę z zakresu teledetekcji, gospodarki przestrzennej, tworzenia map i opracowań kartograficznych, pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, geodynamiki, zaawansowanej teledetekcji satelitarnej, satelitarnych technik pomiarowych (w oparciu o analizy GIS, skanery laserowe czy drony).
Na wyżej wymienionych kierunkach prowadzone są studia pierwszego (inżynierskie) i drugiego (magisterskie) stopnia. Ofertę dydaktyczną uzupełniają międzywydziałowe studia magisterskie – inżynieria morska i brzegowa, prowadzona wspólnie z Wydziałem Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa. Jest to kierunek kształcący projektantów i wykonawców złożonych obiektów hydrotechnicznych oraz konstrukcji morskich, brzegowych i śródlądowych.
CZY WIESZ, ŻE...
- W Rankingu Studiów Inżynierskich Perspektywy 2021 kierunki prowadzone na WILiŚ uplasowały się w pierwszej piątce: w dyscyplinie inżynieria środowiska – na drugim, w dyscyplinach geodezja i kartografia oraz budownictwo – na czwartym, a w dyscyplinie transport – na piątym miejscu. Pracownicy i absolwenci WILiŚ mogą pochwalić się imponującymi sukcesami: uczestniczyli przy projektowaniu i budowie wszystkich stadionów na Euro 2012, współprojektowali i konsultowali budowę tunelu drogowego pod Martwą Wisłą i Portu Centralnego w Gdańsku oraz farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku. Nasi studenci mogą prowadzić działalność gospodarczą w firmach zajmujących się szeroko pojętą geodezją, budownictwem, inżynierią instalacyjną oraz zaawansowanymi technologiami w zakresie robotyki, aeronautyki i eksploracji zasobów środowiska (np. przy wykorzystaniu bezzałogowych statków powietrznych). Zarządzanie systemem transportowym wymaga również wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Nie bez znaczenia jest fakt, iż program kształcenia na WILiŚ wpisuje się w realizację strategii Europejskiego Zielonego Ładu, tworzenia inteligentnych miast i wsi, biogospodarki i bioenergetyki. Proekologiczne technologie i adaptacja do zmian klimatu to obszary kluczowych zainteresowań UE i dotyczą one również zastosowania rozwiązań o niskim śladzie węglowym, określanych jako zielona infrastruktura.
Wydział Architektury
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
architektura
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
architektura
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
gospodarka przestrzenna
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Chemiczny
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
inżynieria i technologie nośników energii
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
zielone technologie
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
zielone technologie
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki
-
automatyka, cybernetyka i robotyka
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
automatyka, cybernetyka i robotyka
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
automatyka, cybernetyka i robotyka
studia w języku angielskim;studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
elektronika i telekomunikacja
studia w języku angielskim;studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
informatyka
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
technologie kosmiczne i satelitarne
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Elektrotechniki i Automatyki
-
automatyka, robotyka i systemy sterowania
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
automatyka, robotyka i systemy sterowania
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
energetyka
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
technologie wodorowe i elektromobilność
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
nanotechnologia
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
budownictwo
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
inżynieria odzysku surowców i energii
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
inżynieria środowiska
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
-
studia niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
energetyka
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
inżynieria mechaniczno-medyczna
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
inżynieria mechaniczno-medyczna
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
mechanika i budowa maszyn
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
mechanika i budowa maszyn
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
oceanotechnika
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
projektowanie i budowa jachtów
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
statki i konstrukcje morskie
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
technologie kosmiczne i satelitarne
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
technologie kosmiczne i satelitarne
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
zarządzanie i inżynieria produkcji
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
zarządzanie i inżynieria produkcji
studia stacjonarne drugiego stopnia (II)
Wydział Zarządzania i Ekonomii
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
analityka gospodarcza
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
inżynieria danych
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
zarządzanie
studia w języku angielskimstudia stacjonarne pierwszego stopnia (I)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne drugiego stopnia (II)
-
zarządzanie
studia w języku angielskimstudia stacjonarne drugiego stopnia (II)
-
studia stacjonarne, niestacjonarne pierwszego stopnia (I)