REKLAMA


REKLAMA


„Nie potrzebujesz meteorologa, aby wiedzieć, w którą stronę wieje wiatr” – śpiewał Bob Dylan. Każdy, kto dzisiaj pracuje w szkolnictwie wyższym, nie potrzebuje meteorologa, aby wiedzieć, że międzynarodowa rekrutacja i zapisy na studia zmieniły się od czasu COVID-19 i to prawdopodobnie na zawsze – piszą Gretchen Dobson i Marguerite Dennis na łamach University World News.

W tym roku prawie wszystkie konferencje międzynarodowe zostały odwołane. Zrezygnowano z 85% do 90% podróży międzynarodowych w zależności od instytucji. W wydaniu „The New Yorker” z 27 kwietnia Naomi Fry przedstawiła zaskakujące fakty dotyczące usługi, jaką jest wideokonferencja Zoom.

Firma Zoom, założona w 2011 roku przez Erica S. Yuana, osiągnęła wartość 16 miliardów USD, kiedy spółka weszła na giełdę. Liczba codziennych użytkowników wzrosła z 10 milionów w grudniu zeszłego roku do 200 milionów pod koniec marca. Szacowana liczba codziennych pobrań, która w styczniu wyniosła średnio 56 000, 23 marca wyniosła 2,13 miliona.

W obliczu malejącej liczby studentów zagranicznych stratedzy uczelni, dziekani ds. rekrutacji i rekruterzy będą musieli rekrutować przyszłych studentów za pomocą platformy online i znaleźć alternatywne sposoby dotarcia do potencjalnych kandydatów na studia. Aby osiągnąć sukces w nadchodzących miesiącach i latach, wymagana jest współpraca ze specjalistami ds. rozwoju.

Jest to krytyczny moment, w którym konieczne jest zaangażowanie absolwentów, studentów, ich rodzin i innych międzynarodowych interesariuszy na kluczowych i wschodzących rynkach. Ważne jest, aby skupić się na „nisko wiszących owocach”  (low-hanging fruit), ponieważ podtrzymywanie istniejących, silnych relacji jest autentycznym i uczciwym działaniem w obecnych czasach.

Grupa ambasadorów uczelni takich jak absolwenci, darczyńcy i członkowie zarządu ma szansę zaangażować się w ten proces na najwyższym poziomie, wpływać na lokalną społeczność oraz zachęcać potencjalnych kandydatów do podjęcia studiów w tych trudnych czasach pełnych wyzwań.

„Globalne relacje absolwentów” oznaczają pomoc i zaangażowanie absolwentów stowarzyszonych na całym świecie, studentów, wykładowców, pracowników, rodzin, społeczności i kluczowych partnerów branżowych lub rządowych we wspieraniu rozwoju instytucjonalnego i priorytetów w kraju i za granicą. Każdy interesariusz ma możliwość wpływania na wzajemne relacje lub zaangażowanie instytucji.

W najbliższej przyszłości uczelnie będą musiały szukać alternatywnych źródeł rekrutacji i być może będą musiały wykazać, że absolwenci międzynarodowi mogą być tym alternatywnym źródłem.

Kilka wstępnych pytań

Część uczelni może zadawać następujące pytania:

  • czy nasza organizacja angażuje naszych absolwentów i innych interesariuszy w najbardziej autentyczny sposób? Czy naszą strategię kształtują ich opinie, spostrzeżenia i przekonania na temat ich przynależności do niej?;
  • w jaki sposób nasi konkurenci podchodzą do rekrutacji na kluczowych rynkach?;
  • w jaki sposób inwestycje w globalnych absolwentów zmaksymalizują nasze wysiłki w celu pozyskania funduszy?
  • Czy globalna marka naszej instytucji jest postrzegana przez absolwentów w identyczny sposób, czy też jej postrzeganie jest różne w zależności od przyjętych wartości kulturowych?
  • Czy nasza strategia zaangażowania jest wystarczająco dobra dla obecnych studentów?

Pierwszy krok

Zanim międzynarodowy program rekrutacyjny będzie mógł zostać wdrożony, dziekani uczelni wyższych i rekruterzy muszą ustalić możliwość uruchomienia programu rekrutacyjnego z udziałem absolwentów - wolontariuszy. Aby to zrobić, niezbędne jest uzyskanie następujących informacji od współpracowników, tj.:

  • liczbę aktywnych absolwentów w każdym kraju, z którego będą rekrutowani kandydaci;
  • nazwisko, adres, aktualny tytuł zawodowy i miejsce absolwentów zainteresowanych rekrutacją przyszłych studentów (niektórzy młodsi absolwenci mogą kontynuować naukę w szkole wyższej lub nie pracować, ale nadal mogą zostać wybrani na ochotnika).

    Należy zastanowić się nad wdrożeniem międzynarodowych absolwentów, którzy mieszkają i pracują w dwóch lub więcej krajach. Należy także pomyśleć o absolwentach krajowych i międzynarodowych, którzy pracują dla firmy międzynarodowej i regularnie podróżują za granicę. Można zaangażować międzynarodowych absolwentów, którzy od wielu lat nazywają miasto uniwersyteckie swoim domem i tworzą rosnące społeczności diaspory w miastach i ośrodkach regionalnych na całym świecie.

Drugi krok

Instytucje muszą dokonać przeglądu najlepszych praktyk prowadzonych w zakresie programów rekrutacji międzynarodowych absolwentów, na który składa się:

  • opracowanie międzynarodowego podręcznika dla absolwentów zawierającego najczęściej zadawane pytania, aktualizacje programu i zmiany instytucjonalne w wyniku wprowadzenia COVID-19;
  • zorganizowanie internetowego programu szkoleniowego dla wszystkich absolwentów zainteresowanych rekrutacją, który będzie prowadzony wirtualnie i będzie zawierał często aktualizowane informacje.
  • przygotowanie comiesięcznej listy kontrolnej wszystkich działań;
  • utworzenie systemu umożliwiającego uzyskanie informacji zwrotnej od absolwentów na temat potencjalnych kandydatów na studia dla dziekanów ds. rekrutacji międzynarodowej i rekruterów;
  • przedstawienie planu komunikacji zarówno dla międzynarodowych kandydatów na studia, jak i ich rodziców (i rozważenie czy plany powinny być publikowane w lokalnych językach);
  • częsta ocena działań pod kątem skuteczności.

Trzeci krok

Ponieważ możliwość zatrudnienia jest głównym priorytetem wśród studentów zagranicznych planujących studiować za granicą, ważne jest również sporządzenie listy absolwentów międzynarodowych, którzy są w stanie zapewnić poradnictwo zawodowe czy staże dla przyjętych studentów. Należy opracować sposoby identyfikacji absolwentów – wolontariuszy i zaplanować to działanie jako kwartalne.

Czwarty krok

Instytucje powinny oceniać skuteczność programu co kwartał i dokonywać niezbędnych działań, takich jak:

  • sporządzenie listy wszystkich przyjętych studentów rekrutowanych przez międzynarodowych absolwentów;
  • komunikowanie wpływu działań podejmowanych przez absolwentów w celu zainteresowania studiami wśród potencjalnych kandydatów;
  • identyfikacja absolwentów - wolontariuszy poprzez zaangażowanie kadry zarządzającej, dziekanów i innych osób, takich jak przewodniczący zarządu lub przewodniczący rady.

Długoterminowa perspektywa

Przyszli studenci będą nadal wynajdywać informacje o studiach za granicą z coraz bardziej różnorodnych źródeł. Dzięki temu zyskają ogląd na różne sprawy. Jednym z autentycznych i w dużej mierze niepodważalnych źródeł informacji są właśnie absolwenci.

Absolwenci zagranicznych uczelni i ich rodziny dostarczają informacji, bazując na własnym doświadczeniu. Nie patrzą jednak z perspektywy studentów, którzy doświadczyli problemów wynikających z COVID-19, nie mogą też porównać nauczania „twarzą w twarz” z online. Mają za to istotne informacje dotyczące przydatności ich stopnia naukowego w ich rodzinnym kraju i jak jest on postrzegany.

W miarę nabywania doświadczenia absolwenci mogą stać się liderami w środowiskach biznesowych lub akademickich w kraju. Mogą również odnosić sukcesy finansowe i znajdować się na liście darczyńców instytucji.

Żyjemy w świecie, w którym ustalone normy nieustannie podlegają zmianie. W wyniku zakłóceń w procesie nauczania i nieprzewidzianych sytuacji pojawi się nowy model szkolnictwa wyższego. Skorzysta on z doświadczeń i działań absolwentów, by wesprzeć rekrutację studentów zagranicznych.

Źródło: https://www.universityworldnews.com

© 2022 Perspektywy.pl   O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt!!!