Universities UK, organizacja zrzeszająca 137 uczelni angielskich szkockich i walijskich, uruchomiła na początku sierpnia, we współpracy z dużą firmą medialną, szeroką kampanię mającą na celu zachęcenie jak największej liczby absolwentów szkół średnich do podjęcia studiów. Kampania pod nazwą #2020MADEUS ma za zadanie dotrzeć do młodzieży, wykorzystując takie kanały jak: Instagram, Facebook i YouTube.
Skutki koronawirusa, w postaci zamknięcia szkół, izolacji społecznej, szczególnie dotkliwie odczuli uczniowie ostatniego roku szkoły średniej, którzy właśnie teraz w sierpniu otrzymują swoje świadectwa. Uczelnie najwyraźniej obawiają się, że ostatnie doświadczenia mogą wywoływać obawy co do tego, czy wyższe studia są bezpieczne. Samą nazwę, a zarazem adres internetowy kampanii #2020MADEUS, można po polsku wyrazić jako: rok 2020 uczynił nas (made us) silniejszymi (stronger), bo to słowo jest tam często dodawane. Przedstawiając zalety studiowania, nie zapomniano dodać, że absolwenci szkół wyższych zarabiają z reguły o 9.000 funtów (ok. 45.000 zł) rocznie więcej od innych.
Jednocześnie do studentów zagranicznych, już studiujących w brytyjskich uczelniach lub wybierających się tam na studia, skierowana jest inna kampania pod nazwą #WeAreTogether.
Źródło: https://www.universitiesuk.ac.uk