15 października br., w godz. 13:00 – 16:30 odbędzie się MarCom Skills Seminar – kolejne wydarzenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej poświęcone rozwojowi kompetencji w branży marketingu i komunikacji.
Podczas wirtualnego spotkania Rada Sektorowa, poprzez dialog z ekspertami z różnych środowisk, chce zwrócić uwagę na ważne zagadnienia, m.in.: jakie kompetencje w branży są obecnie kluczowe; instrumenty wsparcia dla uczestników branży, pokolenie silver contra młodzi – dobre praktyki z rynku; prognoza zawodów przyszłości czy też współpraca biznesu i uczelni. Udział w spotkaniu jest bezpłatny – wystarczy zarejestrować się na: https://radasektorowa-komunikacja.pl/marcom-skills-seminar/.
Komunikacja marketingowa to branża, która szybko ewoluuje – główny wpływ ma na to stale przyśpieszająca digitalizacja świata. Pandemia wywołana przez COVID-19 również wiele zmieniła w tym obszarze, weryfikując choćby wartości komunikowane do tej pory przez firmy i marki, ale także umiejętności specjalistów w tej dziedzinie.
To kompetencje właśnie są dziś kluczowe przy konstruowaniu właściwej strategii dla marek. Pytanie, czy młodzi wchodzący na rynek pracy w sektorze komunikacji marketingowej mają odpowiednie kwalifikacje i potrafią odnaleźć się we współczesnych realiach branży?
O tym i nie tylko o tym będą rozmawiać goście wydarzenia: eksperci z branży oraz członkowie Rady Sektorowej:
- Dr Anna Dolot, trener biznesu, adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Ekspert HR w Grupie ATERIMA, wykładowca KSB UEK,
- Agata Kaczmarska, Chief People Officer w Dentsu Aegis Network Polska, członek Rady Sektorowej,
- Grzegorz Krzemień, Prezes Zarządu w GoldenSubmarine, członek Rady Sektorowej,
- Anna Malinowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju w Ringier Axel Springer Polska, członek Rady Sektorowej,
- Ewa Duda-Maciejewska, współzałożycielka Good Company, członek Rady Sektorowej,
- Zbigniew Brzeziński, Specjalista w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach, Lider Grupy Roboczej ds. Rynku Pracy w Radzie Sektorowej,
- Urszula Lisiecka, People & PR Director, DDB Warszawa,
- Dawid Łasiński, nauczyciel, pasjonat nowoczesnych technologii, edukacji, mediów społecznościowych,
- Radek Ratajczak, CEO, Shopa Design & Strategy,
- Łukasz Bis, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Lider Grupy Roboczej ds. Badań w Radzie Sektorowej,
- Ewa Opach, Wiceprzewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej,
- Magdalena Tyszkiewicz, Specjalista ds. Badań w Radzie Sektorowej,
- Marcin Olkowicz, Przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Patronami medialnymi wydarzenia są:
- HR Business Partner: https://hrbusinesspartner.pl/
- RocketJobs: https://rocketjobs.pl/
- Nowy Marketing: https://nowymarketing.pl/
- Perspektywy: http://perspektywy.pl/
O Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacja Marketingowa
To inicjatywa wspierająca edukację branży. Rada reprezentuje sektor gospodarki w rozmowach
z pozostałymi uczestnikami rynku. Wyznacza standardy kompetencji, a przede wszystkim dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.
Członkowie Rady pracują nad tym, aby lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym celu podejmują szereg działań, m.in.:
- definiują rzeczywiste wymagania zawodowe w branży marketingowej,
- identyfikują potrzeby opracowania ram i standardów kwalifikacji,
- opracowują programy edukacyjne,
- rekomendują rozwiązania prawne i organizacyjne,
- wyznaczają kierunki zmian systemu edukacji,
- dążą do zawierania porozumień pomiędzy biznesem a instytucjami kształcenia.
Organizacja powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To jeden z kilkunastu projektów realizowanych dla różnych sektorów gospodarki w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Więcej na: https://radasektorowa-komunikacja.pl
O SAR
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 130 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADCE. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów branżowych (IAB MIXX Awards), a także warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym
z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, IAB TechLab, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Business Centre Club.
Więcej: www.iab.org.pl