MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


Według badań Nuffic, holenderskiej agencji rządowej zajmującej się umiędzynarodowieniem edukacji, mniej studentów zagranicznych rozważa pozostanie w Holandii po ukończeniu studiów. Powodem są m.in. słabe perspektywy zawodowe w związku z koronawirusem.

Nuffic przeprowadziła ankietę wśród 600 studentów zagranicznych, którzy niedawno ukończyli studia lub niebawem je ukończą. Wynika z niej, że ​​szczególnie studenci spoza UE planują powrót do domu. Przed koronawirusem 72% studentów zagranicznych spoza UE planowało pozostać w Holandii, ale obecnie liczba ta spadła do 56%. Przed kryzysem głównym negatywnym czynnikiem wpływającym na decyzję o pozostaniu była dostępność zakwaterowania, ale obecnie jest nim sama epidemia.

Trzy główne powody pozostania w kraju - jakość życia, jakość edukacji i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym - pozostają na tym samym poziomie. Z badań opublikowanych w zeszłym roku wynikało, że zagraniczni studenci generują setki tysięcy euro dla skarbu państwa. Zagraniczni studenci spoza UE generują dla rządu do 94 000 euro każdy. Dzieje się tak, ponieważ ich czesne jest znacznie wyższe, a około 30% z nich po ukończeniu studiów pozostaje w Holandii. Z kolei studenci z UE wnoszą do budżetu od 7 000 do 15 000 euro każdy, a nie więcej niż 15% pozostaje na studiach po ukończeniu studiów.

Jak dotąd nie jest jasne, jaki wpływ miał koronawirus na liczbę zagranicznych studentów przybywających do Holandii, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele zajęć jest obecnie prowadzonych zdalnie. W ubiegłym roku około 11,5% studentów w Holandii pochodziło z zagranicy (większość z UE).

Opr. MTA

Źródło: https://www.dutchnews.nl

© 2022 Perspektywy.pl    O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt

mgmgrandmarket.org Рабочее зеркало Vavada casino (volkanmafia.com) и регистрация с бонусами. Способы пополнения, регистрация. immediate bitwave Apteka internetowa - AptekaKocmyrzowska.pl/ z najlepszymi cenami bez recepty Library zlib project z-library Z-Library project