Podczas wirtualnego spotkania eksperci z różnych środowisk, będą poruszać m.in. zagadnienia dotyczące działalności Akademickich Biur Karier oraz dobrych praktyk na linii komunikacji biznesu ze studentami.
W trakcie wydarzenia zostaną przedstawione wyniki badania Rady Sektorowej nt. współpracy biznesu
z edukacją.
Adresatami wydarzenia są przedstawiciele firm i instytucji związanych z kwalifikacjami w branży marketingowej, w szczególności:
- przedsiębiorcy – zarówno przedstawicieli reklamodawców, jak i agencji oraz domów mediowych
- osoby zajmujące się HR
- przedstawiciele uczelni wyższych, liceów, techników i szkół zawodowych
- przedstawiciele instytucji edukacji nieformalnej
- przedstawiciele instytucji administracji państwowej
Wśród rozmówców Seminarium znajdą się:
- Dobrosława Choryńska-Chudy, Kierownik Centrum Karier Collegium Civitas, członkini Komitetu Eksperckiego Rady Sektorowej – Akademickie Biura Karier jako HR Biznes Partner dla firm – ewolucja czy rewolucja?
- Anna Gumkowska, Dyrektor Rozwoju Działu News i Lifestyle, TVN Grupa Discovery – czego biznes potrzebuje od edukacji wyższej?
- Joanna Niemyjska, Biuro Karier i Współpracy z Absolwentami Politechniki Białostockiej – dobre praktyki na linii komunikacji biznesu ze studentami – case study Politechniki Białostockiej.
- Piotr Żulikowski, specjalista ds. badań, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej – prezentacja wyników badania Rady Sektorowej nt. współpracy biznesu z edukacją.
Panel dyskusyjny pt. Efektywna współpraca biznesu z uczelniami poprowadzi Adam Polasz, facylitator, trener, wykładowca i badacz, a jego rozmówcami będą:
- Ewa Kluczek – Woźniak, psycholog, coach, doradca kariery, trener rozwoju osobistego,
- Paweł Kopacki, Dyrektor Produktu i Big Data w Reklamie, Wirtualna Polska Media,
- Grzegorz Krzemień, Prezes Zarządu, GoldenSubmarine; członek Rady Sektorowej,
- Dr Anita Zarzycka, Pełnomocniczka Dziekana ds. Dydaktyki oraz wykładowczyni na Uczelni Łazarskiego.
Moderatorem spotkania będzie Marcin Olkowicz, Przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wymagana rejestracja na: https://radasektorowa-komunikacja.pl/marcom-skills-seminar-ii/
Patronami medialnymi wydarzenia są:
- HR Business Partner: https://hrbusinesspartner.pl/
- RocketJobs: https://rocketjobs.pl/
- NowyMarketing: https://nowymarketing.pl/
- Perspektywy: http://perspektywy.pl/
O Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacja Marketingowa
To inicjatywa wspierająca edukację branży. Rada reprezentuje sektor gospodarki w rozmowach z pozostałymi uczestnikami rynku. Wyznacza standardy kompetencji, a przede wszystkim dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.
Członkowie Rady pracują nad tym, aby lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym celu podejmują szereg działań, m.in.:
- definiują rzeczywiste wymagania zawodowe w branży marketingowej,
- identyfikują potrzeby opracowania ram i standardów kwalifikacji,
- opracowują programy edukacyjne,
- rekomendują rozwiązania prawne i organizacyjne,
- wyznaczają kierunki zmian systemu edukacji,
- dążą do zawierania porozumień pomiędzy biznesem a instytucjami kształcenia.
Organizacja powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To jeden z kilkunastu projektów realizowanych dla różnych sektorów gospodarki w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Więcej na: https://radasektorowa-komunikacja.pl
O SAR
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design
& consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie
i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów
i edukowanie kadr, a także prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA). W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów branżowych (IAB MIXX Awards), a także warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, IAB TechLab, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Business Centre Club. Więcej: www.iab.org.pl