MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


Na początku roku dowiedzieliśmy się, że angielska spółka THE, znana zarówno jako wydawca magazynu Times Higher Education o szkolnictwie wyższym, ale także z międzynarodowych rankingów uniwersyteckich THE World University Rankings, zakupiła amerykańskie wydawnictwo Inside Higher Education. Transakcja zasługuje na uwagę nie ze względu na jej wymiar finansowy, ale dlatego, że może ona mieć wpływ na globalny rynek informacji o szkolnictwie wyższym i rankingach akademickich.

Magazyn THE rozpoczął swoje istnienie pół wieku temu jako dodatek do znanej londyńskiej gazety The Times, by z czasem przekształcić się w samodzielne wydawnictwo. Wykorzystując posiadane już informacje o uczelniach, THE zaczęło też publikować rankingi uczelni. Z czasem to właśnie rankingi stały się najważniejszym i najszerzej znanym na świecie produktem THE. Inside Higher Education szanowany amerykański magazyn poświęcony, podobnie jak THE, szkolnictwu wyższemu, w odróżnieniu od THE nie publikuje rankingów. I chyba w rankingach dopatrywać należy powodu transatlantyckiej fuzji.

Rankingi THE mają mocną pozycję w Europie i na świecie, ale, przynajmniej do tej pory, niekoniecznie w USA, gdzie dominującą rolę odgrywa ranking US News Best Colleges. Wiadomo, że THE już od kilku lat czyniło kroki, by zaistnieć na niezwykle ważnym rynku amerykańskim. Tajemnica sukcesu THE leży w umiejętnym wzajemnym wspieraniu się funkcji dziennikarsko-wydawniczej z funkcją producenta rankingów. Zakup Inside HEd otwiera drogę do podobnego łączenia funkcji w USA. Obecnie w świecie globalnych rankingów panują cztery: Szanghajski, THE, QS i US News. Można mieć obawę, czy połączenie sił THE i Inside Higher Education, które chwalą się, że już łącznie mają dostęp do 50 milionów unique users, nie spowoduje zachwiania panującej na tym globalnym rankingowym polu względnej równowagi.

Opr. KB

Źródło: https://www.timeshighereducation.com

 

© 2022 Perspektywy.pl   O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt!!!