Gwiazda Marketingu/Marketing STAR
Liliana Lato, Uniwersytet Łódzki
Liliana Lato, absolwentka anglistyki ze specjalnością nauczanie języka angielskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim. Na Uniwersytecie Łódzkim pracuje od 2010 r., od 2011 jako dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą. Jako dyrektor chętnie dostrzega i rozwija koncepcje członków zespołu, wspierając oryginalny tok myślenia, pożyteczny dla strategii uczelni. Była przewodniczącą sieci International Relations Offices Forum w latach 2017-2018, a obecnie moderuje pracę ponad 90-osobowej grupy ekspertów ds. rekrutowania na studia pełne. Współpomysłodawczyni i realizatorka projektu Uniwersytet Różnorodny. Prowadziła i występowała na wielu konferencjach poświęconych umiędzynarodowieniu. Wspiera wszystko to, co służy idei wielokulturowości w duchu tolerancji, otwartości, współpracy i wzajemnego szacunku. Lubi medytować, przebywać na łonie przyrody, fotografować naturę. Wegetarianka zachwycona kulturą i tradycją Indii. Kociara.
Gwiazda Marketingu/Marketing STAR
Liliana Lato, Uniwersytet Łódzki
Liliana Lato, absolwentka anglistyki ze specjalnością nauczanie języka angielskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim. Na Uniwersytecie Łódzkim pracuje od 2010 r., od 2011 jako dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą. Jako dyrektor chętnie dostrzega i rozwija koncepcje członków zespołu, wspierając oryginalny tok myślenia, pożyteczny dla strategii uczelni.
Była przewodniczącą sieci International Relations Offices Forum w latach 2017-2018, a obecnie moderuje pracę ponad 90-osobowej grupy ekspertów ds. rekrutowania na studia pełne.Współpomysłodawczyni i realizatorka projektu Uniwersytet Różnorodny. Prowadziła i występowała na wielu konferencjach poświęconych umiędzynarodowieniu. Wspiera wszystko to, co służy idei wielokulturowości w duchu tolerancji, otwartości, współpracy i wzajemnego szacunku. Lubi medytować, przebywać na łonie przyrody, fotografować naturę. Wegetarianka zachwycona kulturą i tradycją Indii. Kociara.
– Jest jednym z filarów rozwoju umiędzynarodowienia, zarówno w skali Uniwersytetu Łódzkiego, jak i w skali ogólnopolskiej. […] Jeśli istniałby archetyp właściwej osoby na właściwym miejscu, to najlepszym jego przykładem w obszarze umiędzynarodowienia i budowania silnej różnorodności uczelni byłaby z pewnością ona – tak o Lilianie Lato, Marketing star 2022, napisała w swojej rekomendacji prof. dr hab. Elżbieta Żądzińska, rektor UŁ.
Gwiazda Marketingu 2022 przez kilkanaście lat pracy na UŁ dokonała naprawdę wiele. By wymienić najważniejsze współtworzone, wymyślone i wdrażane przez nią i jej zespół pomysły: aplikacja SmartUni (uzyskała 2. miejsce w Europie w konkursie narzędzi promocyjnych EUPRIO w 2015 r. oraz opisana została jako przykład dobrych praktyk w publikacji DAAD), Uniwersytet Różnorodny (projekt, w ramach którego prowadzone były działania mające na celu pokazanie potencjału uczelni, jej studentów i pracowników – sesje fotograficzne, akcja Gość na Gwiazdkę, wydanie cook booka, poradnika dla studentów Jasna strona życia, czyli jak zachować pogodę ducha, organizacja uniwersyteckich dni różnorodności); szkolenia (m.in. w ramach finansowanego przez NAWA projektu Build Up) dla pracowników UŁ z zakresu wielokulturowości i pracy z osobami z zagranicy.
Efektem tych wszystkich działań prowadzonych przez kierowany przez Lilianę Lato zespół Biura Współpracy z Zagranicą UŁ jest to, że Uniwersytet Łódzki w ostatnich dwóch latach zajmował 3. miejsce w Polsce wśród uczelni publicznych pod względem liczby studiujących na pełnym cyklu studiów studentów z zagranicy, a także znajdował się w czołówce polskich uczelni pod względem mobilności studentów i pracowników w ramach programu Erasmus+ i wymiany w ramach umów bilateralnych. Prof. Żądzińska tak opisuje dyr. Lato: Cechuje ją przede wszystkim pasja do pracy, którą wykonuje. Nie jest jedynie urzędnikiem realizującym wytyczne strategii UŁ, choć wywiązuje się z tych zadań wzorowo, ale również zawsze stara się być blisko zagranicznych studentów i ich problemów, wspierać ich od pierwszych dni ich pobytu w Polsce.
Natomiast sama Marketing Star 2022 definiuje swoje podejście do pracy następująco: – Aby zajmować się sprawami umiędzynarodowienia uczelni, dobrze jest posiadać lub wypracować w sobie pewne cechy charakteru, które mogą z latami przynieść pozytywne rezultaty w pracy. Są to między innymi: otwartość na ludzi i ich różnorodność, umiejętność pracy w zespole i z zespołem, elastyczność w dopasowywaniu się do zmieniających się sytuacji w Polsce i na świecie, wiara, determinacja, optymizm oraz kreatywność.
Liliana Lato twierdzi wreszcie, że umiędzynarodowienie uczelni ma wiele płaszczyzn, stanowi obszar, którego nieustannie trzeba się uczyć, wszystko bowiem w tej dziedzinie się ciągle zmienia, przez co stanowi fascynujący temat do pracy, również tej marketingowej.
Pytana o to, co jest dla niej sukcesem na zawodowej drodze, Gwiazda Marketingu 2022 odpowiada: – Największym sukcesem jest to, że zrozumiałam, że porażki i idąca za nimi pokora są częścią procesu, że to właśnie one nas wzmacniają i to z nich czerpiemy doświadczenie i wiedzę, jak dalej działać. Bez porażek nie bylibyśmy w stanie zdefiniować, czym jest sukces, a bez pokory nie bylibyśmy w stanie z wyrozumiałością pracować z innymi ludźmi.
Liliana Lato tłumaczy, że jej sukcesem w pracy zawodowej jest wieloletnie wsparcie i zaufanie władz uczelni, która inwestuje w nowe rozwiązania w procesach internacjonalizacji. – Za sukces uznaję to, że pracuję ze zgranym i zaangażowanym zespołem, bez którego nie przyznano by mi tej nagrody. I tę nagrodę postrzegam jako wyróżnienie dla całego zespołu BWZ. Sukcesem jest dla mnie również to, że pracownicy UŁ wykreślili ze słownika słowa „cudzoziemiec” i „obcokrajowiec”, zastępując je zwrotem: student/pracownik Uniwersytetu Łódzkiego z zagranicy, co pokazuje prawdziwe zmiany w naszej społeczności.