Rzeczywistość zmienia się dynamicznie na naszych oczach, powstają nowe cyfrowe uniwersytety przyszłości, takie jak „Tomorow University” i inne. Wymaga to przedyskutowania wyłaniających się coraz wyraźniej trendów i dobrych praktyk oraz rozwiązań. Podejmą się tego podczas sesji rektorzy uniwersytetów, uczelni technicznych i ekonomicznych.
Nie ma wątpliwości, że rozpowszechnienie zdalnego nauczania wpłynie na szkolnictwo wyższe, a polskie uczelnie będą bardziej wystawione na konkurencję międzynarodową. Uczelnie amerykańskie były zawsze drogie i trudno dostępne, ale w wymiarze online może się to zmienić. Powstają nowe cyfrowe uniwersytety przyszłości, takie jak „Tomorow University” i inne. Wymaga to przedyskutowania wyłaniających się coraz wyraźniej trendów. Podejmą się tego podczas sesji rektorzy uniwersytetów, uczelni technicznych i ekonomicznych. Obszar poruszanych zagadnień można określić pytaniami: Czy uniwersytet przyszłości to uniwersytet wirtualny, czy wręcz odwrotnie? Czy kształcenie zdalne jest szansą na znaczący wzrost poziomu internacjonalizacji kształcenia w polskich uczelniach? Jaki jest cel internacjonalizacji w zakresie kształcenia, gdy studenci zagraniczni nie przebywają w kampusie? Czy cyfryzacja zwiększa nasze szanse na udział w czołowych grupach badawczych? Jakie narzędzia i kompetencje cyfrowe powinniśmy rozwinąć, aby wzmocnić pozycję polskich uczelni w świecie? Pytań tych może być więcej...
Prowadzący: prof. Marek Pawełczyk, prorektor Politechniki Śląskiej, członek i przewodniczący (2021) Komitetu Polityki Naukowej przy MEiN
Mówcy:
- Prof. Alojzy Nowak, rektor Uniwersytetu Warszawskiego
- Prof. Danuta Zawadzka, rektor Politechniki Koszalińskiej
- Prof. Piotr Stepnowski, rektor Uniwersytetu Gdańskiego
- Prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego
- Prof. Krzysztof Jóźwik, rektor Politechniki Łódzkiej
Strona konferencji: http://studyinpoland.pl/konferencja2022