Stało się! Konkurs Genius Universitatis wkroczył w wiek nastoletni! Fundacja Edukacyjna Perspektywy zaprasza do udziału w XI edycji konkursu dla najbardziej kreatywnych mistrzów uczelnianej promocji: Genius Universitatis 2023. Zgłoszenia przyjmujemy do 3 lutego.
Noblista i jeden z największych celebrytów świata nauki (kto nie widział memów, gadżetów, koszulek z jego wizerunkiem, ten… niech się nie odzywa :-) ), czyli Albert Einstein, znany jest m.in. z tego, że kreatywność uważał za szczególnie ważny przejaw inteligencji. To Einstein przecież wskazywał: „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”.
Nic dziwnego zatem, że to Einstein właśnie jest kimś w rodzaju patrona konkursu Genius Universitatis. Celem organizatorów tego wydarzenia jest bowiem wyłonić najlepsze (czyli: najbardziej kreatywne) w minionym roku kampanie rekrutacyjne polskich uczelni.
Od 2012 r., kiedy to Fundacja Edukacyjna Perspektywy ogłosiła po raz pierwszy konkurs Genius Universitatis, zmieniło się bardzo wiele, zarówno w kontekście globalnym (dość wymienić ostatnie wydarzenia – pandemia, wojna na Ukrainie), jak i lokalnym (np. postępujący niż demograficzny) czy w samym sektorze szkolnictwa wyższego. Co jednak ważniejsze, zmieniły się i wciąż zmieniają trendy wśród „klientów” uczelni, czyli kandydatów na studia: ich zainteresowania, oczekiwania, ale też miejsca, w których szukają potrzebnych informacji (dziś w modzie jest np. Tik Tok raczej niż Facebook). Dlatego dziś najlepsi uczelniani marketingowcy to ci, którzy z detektywistyczną pasją potrafią na bieżąco śledzić trendy w grupie docelowej i odważnie dopasowywać do nich swój przekaz. I takich właśnie, kreatywnych, odważnych i zaangażowanych, „detektywów” zapraszamy do naszego konkursu, by skierować reflektory na ich wysiłek, pomysłowość i pasję, by nimi zainspirować innych, ale przede wszystkim – by wspólnie dobrze się bawić, oglądając i analizując nietuzinkowe, różnorodne, a jednym słowem: genialne pomysły z kampanii rekrutacyjnych na rok akademicki 2022/2023.
W ramach Genius Universitatis 2023 rywalizacja będzie przebiegać w 8 kategoriach:
- reklama prasowa wspierająca rekrutację
- event wspierający rekrutację
- kampania w mediach społecznościowych
- content marketing
- rekrutacyjny serwis internetowy
- wideo online
- gadżet promocyjny
- Genius AD (nowość! kategoria specjalna – dotyczy działań niestandardowych, które nie mieszczą się w pozostałych kategoriach)
Prace konkursowe należy wysyłać przez formularz zgłoszeniowy na stronie www.genius.perspektywy.pl. Warto się pospieszyć, bo termin zgłoszeń mija 3 lutego. Konkurs ma charakter otwarty – jest adresowany do wszystkich polskich szkół wyższych (również do wydziałów i instytutów), a udział w nim jest bezpłatny. Uczelnie mogą zgłaszać do konkursu prace w jednej lub kilku kategoriach.
Prace oceniać będzie Kapituła w składzie:
- dr hab. Artur Krajewski – Przewodniczący
- Katarzyna Dragović – założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy
- Jan Szlak – redaktor naczelny serwisu Marketing przy Kawie
- Joanna Bednarkiewicz – Deputy Creative Director w Publicis Worldwide
- Ewa Opach – dyrektor IAB Polska
- Adam Nowakowski – Creative Agency Partner CEE w Meta
- Rafał Drzewiecki – Head of Marketing Central Europe w serwisie TikTok
- Kamil Bolek – CMO w LTTM
- Bartosz Dembiński – strateg/trener ds. PR i komunikacji, bartoszdembinski.pl
- Michał Bucholc – Creative Director w GONG
- Michał Sęk – Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT
- Bart Biały – Creative Director w PLEJ
Zwycięzców Genius Universitatis 2023 poznamy 10 marca 2023 r. podczas XXXIX Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2023 (Warszawa, EXPO XXI).
Więcej: www.genius.perspektywy.pl.
Opr. MT