Nieco ponad połowa studentów w Stanach Zjednoczonych (51 proc.) uważa, że używanie ChatGPT na studiach jest nieuczciwe lub jest plagiatem. Jednak dwóch na dziesięciu studentów nie zgadza się z tą opinią, podczas gdy reszta osób pozostaje neutralna w kwestii etyki korzystania z tego narzędzia.
Ankieta, przeprowadzona przez BestCollege wśród studentów studiów licencjackich i magisterskich w pierwszych dwóch tygodniach marca, wykazała również, że 43 proc. studentów ma pewne doświadczenie w korzystaniu z tego narzędzia, a 50 proc. twierdzi, że wykonywało zadania akademickie z pomocą ChatGPT. Jednak najbardziej popularne jest używanie tej aplikacji dla zabawy.
57 proc. respondentów stwierdziło, że nie będzie już używać aplikacji do podczas egzaminów lub wykonywania zadań. Z kolei 32 proc. podkreśla, że będzie nadal przygotowywać prace z pomocą sztucznej inteligencji.
Chociaż połowa studentów uważa wykonywanie zadań za pomocą ChatGPT za ściąganie, wielu z nich nie ma jasności co do stanowiska ich uczelni lub profesorów w sprawie korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji. Większość respondentów stwierdziła, że ich wykładowcy nie prowadzili żadnej otwartej dyskusji, ani nie rozmawiali o tym, jak te narzędzia powinny być wykorzystywane w etyczny sposób.
Opr. MTA
Źródło: erudera.com