Ponad 30 lokalizacji, kilkudziesięciu studentów-statystów, ujęcia od świtu do nocy, w laboratoriach, pod wodą i w powietrzu… Nowy film promocyjny o Politechnice Gdańskiej to efekt współpracy wielu osób. Wybierzcie się na filmowy spacer, a raczej „hyperlapse’owy” sprint po uczelni.
Najnowszy film promocyjny o Politechnice Gdańskiej to połączenie kilku bardzo nowatorskich sposobów realizacji zdjęć filmowych m.in. technika Hyperlapse, która daje efekt wrażenia lotu przez pomieszczenia w przyśpieszonym czasie oraz pozwala na uzyskanie efektu teleportacji bohaterów widocznych w kadrze.
W filmie wykorzystano także ujęcia lotnicze z użyciem szybkich i zwrotnych sportowych dronów FPV (first person view), które mogą latać z prędkością do 140 km/h. W arsenale narzędzi filmowców znalazły się też klasyczne drony filmowe, które dzięki swojej precyzji i powtarzalności ruchu mogły zrealizować identyczne ujęcia nocą i za dnia, co pozwoliło na uzyskanie efektownego przejścia zwanego potocznie “day to night” na gmach głównego budynku. Widoczni w projekcie statyści to studenci i pracownicy Politechniki Gdańskiej.
Film został zrealizowany przez Mova Film sp z o.o z Gdańska, firmę z kilkunastoletnim doświadczeniem w produkcji filmowej (dawniej Wytwórnia Filmów Kalina) razem z operatorem Tomaszem Walczakiem z Bielska-Białej. Scenariusz opracował Dział Promocji, który był odpowiedzialny za cały projekt.
Nowy film promocyjny powstał dzięki pomocy i zaangażowaniu wielu pracowników i studentów Politechniki Gdańskiej, którzy byli wsparciem dla ekipy filmowej o różnych porach dnia i nocy.
Źródło: pg.edu.pl