Studenci z Koła Naukowego „Shader” działającego na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH stworzyli platformowo-logiczną grę komputerową „Czerwony Kapturek”.
Prace nad projektem trwały dwa lata i miały niekomercyjny charakter – gra dostępna jest dla każdego użytkownika systemów Windows lub Linux za darmo. Rozgrywka składa się z sześciu poziomów, ma także dwa zakończenia. Twórcy dużą wagę przywiązali do ręczne rysowanej grafiki oraz oprawy muzycznej, która nadaje przygodom 8-letniej Ani mroczny klimat.
W grze wcielimy się w postać małej dziewczynki, która wyrusza w podróż do domku swojej babci. Ania posiada olbrzymią wyobraźnię, dzięki której potrafi zakrzywić czasoprzestrzeń i uciec do bajkowego świata Czerwonego Kapturka. Dzięki tej umiejętności jest w stanie rozwiązać nawet najtrudniejsze problemy, które czekają ją na drodze.
„Czerwony Kapturek” jest pierwszą w pełni ukończoną i zaawansowaną grą przygotowaną przez KN „Shader”. Studenci zapowiadają jednak, że mają w planach stworzenie kolejnego, równie ambitnego projektu.
Grę można pobrać na oficjalnej stronie projektu: www.czerwonykapturek.wordpress.com.