MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


Poznaliśmy już zwycięską drużynę polskiego finału konkursu Global Business Challenge. Wygrał zespół Safari Lovers z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Po raz drugi w historii konkursu, drużyna z reprezentująca wrocławską uczelnię weźmie udział w światowym finale konkursu, który odbędzie się w sierpniu w Johannesburgu.

Wśród czterech finalistów polskiego finału znalazły się drużyny z Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie i we Wrocławiu, Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Rywalizacja w ostatnim etapie była zacięta. Drużyny musiały wykazać się kreatywnością, umiejętnością strategicznego i analitycznego myślenia. W krajowym finale zespoły miały za zadanie przygotować prezentację drużyny w formie krótkiego filmu oraz zaprezentować rozwiązanie konkursowego problemu przed jury złożonym z przedstawicieli czołowych firm w Polsce oraz wziąć udział w sesji Q&A z członkami jury.

Druga już edycja konkursu GBC w Polsce cieszyła się ogromnym zainteresowaniem studentów. Jestem pozytywnie zaskoczony wiedzą, przygotowaniem merytorycznym, kreatywnością, jaką wykazali się uczestnicy, tym bardziej że zadanie konkursowe nie należało do najłatwiejszych, a dodatkowym utrudnieniem była konieczność zaprezentowania rozwiązania konkursowego w języku angielskim. Zwycięskiej drużynie z Wrocławia serdecznie gratuluję i życzę powtórzenia sukcesu w globalnym finale w Johannesburgu. Jestem przekonany, że polscy finaliści dadzą z siebie wszystko i pokażą jaki potencjał drzemie w przyszłych polskich liderach biznesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.

Zwycięzcy warszawskich zmagań awansowali do globalnego finału, który odbędzie się w dniach 28-29 sierpnia w Johannesburgu, największym mieście RPA. W ostatnim etapie konkursu uczestnicy również będą musieli zaprezentować rozwiązanie konkursowego case study przed międzynarodowym jury, a następnie wezmą udział w sesji Q&A z członkami jury. Globalny finał to wyjątkowa okazja, aby nawiązać nowe, międzynarodowe kontakty, poznać nowe koncepcje biznesowe i poczuć smak rywalizacji walcząc o pierwsze miejsce z najlepszymi finałowymi drużynami z innych krajów. Na zwycięzców czekają niezwykle atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

Zadanie, które musieliśmy rozwiązać wymagało myślenia poza schematami. Przygotowanie naszej koncepcji, wspartej dogłębną analizą zajęło nam kilka miesięcy intensywnej pracy. Uważamy, że było warto wziąć udział w konkursie CIMA oraz zaufać w swoje możliwości i umiejętności. Przed nami jednak jeszcze więcej pracy w ramach przygotowań do globalnego finału – mówią reprezentanci wygranej drużyny „Safari Lovers” z Wydziału Zarządzania Informatyki i Finansów  Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który wyłania najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie własnego, innowacyjnego rozwiązania przedstawionych w nim problemów. Globalny zasięg konkursu podkreśla jego prestiżowy charakter.

Laureaci I edycji konkursu GBC w Polsce:

  • I miejsce zajęła drużyna „Safari Lovers” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • II miejsce zajęła drużyna „Invenio” z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • III miejsce zajęła drużyna „Hawik” ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
  • IV miejsce zajęła drużyna „Blue Penguins” ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tytuł najlepszego Prezentera otrzymał Jakub Czakon z z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.

© 2022 Perspektywy.pl   O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt!!!