MegaBaza edukacyjna Perspektywy®









To jest znakomita wiadomość zarówno dla redakcji, jak i dla wszystkich naszych czytelników, partnerów i przyjaciół: "Perspektywy" są wśród 10-tki najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Jesteśmy jednocześnie najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem w naszym kraju!

Według wyników badań zaprezentowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, najbardziej opiniotwórczym polskim medium w maju br. była "Rzeczpospolita". Wyprzedziła ona "Gazetę Wyborczą", "Wprost", telewizję TVN 24, "Newsweek" i radio RMF FM. Na 9. miejscu tej prestiżowej klasyfikacji znalazły się Perspektywy! Za nami są: "Sieci", "Super Express", "Polityka", "Nie", radio Zet i telewizja TVN. Nie ukrywamy, że jesteśmy niezwykle dumni z zajętego miejsca i znakomitego sąsiedztwa.

Biorąc pod uwagę jedynie tytuły prasowe pozycja "Perspektyw" jest jeszcze wyższa: jesteśmy na 7. miejscu w rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.

A w rankingu miesięczników praktycznie nie mieliśmy w maju br. sobie równych. Drugi w tym zestawieniu miesięcznik "Forbes" miał cztery razy mniej cytowań niż "Perspektywy", a kolejne tytuły kilkanaście razy mniej. "Perspektywy" są jedynym pismem z obszaru edukacji, nauki i technologii, na które powołują się inni.

Ranking opiniotwórczości polskich mediów przygotował Instytut Monitoringu Mediów, lider polskiego rynku analiz prasowych. Analizę przeprowadzono na podstawie 5117 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 maja 2013 r. Analiza obejmowała ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM). Badanie nie obejmowało cytowań opublikowanych w internecie.

– Jest to znakomity i satysfakcjonujący wynik, który odzwierciedla profesjonalizm redakcji i nasze ambicje dostarczania wszystkim partnerom z obszaru oświaty, szkolnictwa wyższego i polityki edukacyjnej fachowych informacji, analiz i rekomendacji – komentuje Bianka Siwińska, redaktor naczelna miesięcznika "Perspektywy". – Jest w tym też zasługa naszego portalu, który co miesiąc odwiedza regularnie ponad 200 tys. unique users, przede wszystkim maturzystów, studentów i nauczycieli.

Według prof. Jana Garlickiego, dyrektora Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, obecność pisma edukacyjnego w grupie TOP 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce jest osiągnięciem, które należy docenić podwójnie, gdyż przebicie się przez szum dominujących w polskich mediach dyskusji quasi-politycznych jest niezwykle trudne.

Warto też zwrócić uwagę, że sukces "Perspektyw" nie jest jednorazowy, jako że w rankingu obejmującym cały rok 2012 "Perspektywy" zajęły drugie miejsce wśród ogółu polskich miesięczników, tuż za produkowanym na amerykańskiej licencji, wydawanym na całym świcie biznesowym miesięcznikiem "Forbes".

Raport IMM

 

© 2022 Perspektywy.pl    O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt