Kurator ma wspierać dyrektora szkoły w tym, by szkoła była przyjazna, otwarta na ucznia, na potrzeby społeczne. Jednocześnie oczywiście ma dbać, by wszystko w szkole działo się zgodnie z prawem. Swoją rolę jako kuratora postrzegam bardziej jako bycie mentorem niż jako bycie prokuratorem.
Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku pedagogika w zakresie kształcenia zintegrowanego, które ukończyła z wyróżnieniem oraz studiów podyplomowych z organizacji i zarządzania placówką oświatową, doradztwa zawodowego i personalnego. Menadżerka oświatowa budująca kulturę szkolną opartą na rozwoju wzajemnych relacji między nauczycielem, uczniem i rodzicem.
Przez wiele lat była dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 323 im. Polskich Olimpijczyków – szkoły znanej z tego, że jako pierwsza w Warszawie zrezygnowała z obowiązkowych prac domowych. Jest inicjatorką zmian w polskiej szkole: oceniania kształtującego, szkoły bez obowiązkowych prac domowych, metody projektu i „zielonego ołówka”.
W roku 2018 otrzymała Odznakę Honorową za Zasługi dla Ochrony Praw Dziecka nadaną przez Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka.