Edukacja stoi przed wieloma zadaniami, np. sztuczna inteligencja, która puka do drzwi, nowoczesne technologie, wiedza jest coraz częściej na wyciągnięcie ręki. Uczeń musi odróżnić, co jest hejtem, a co już tym hejtem nie jest.
Jest doktorem nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Ukończył studia magisterskie z filologii polskiej i pedagogiki oraz studia licencjackie z filozofii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od roku 2012 uczył języka polskiego, historii, etyki, pracował jako pedagog szkolny i pedagog specjalny. Posiada stopień nauczyciela dyplomowanego. W roku 2019 r. objął stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strykowie. Jak mówi, jego drzwi były zawsze otwarte dla uczniów.
Był tutorem, mediatorem szkolnym i edukatorem mediacji rówieśniczej, a także egzaminatorem OKE Poznań w zakresie egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Autor dwóch monografii naukowych, trener rad pedagogicznych. Został wyróżniony w konkursie Wielkopolskiego Nauczyciela Roku 2018.
W wywiadzie dla Radia Poznań powiedział, że chce, by szkoła przede wszystkim przekazywała umiejętności – chociażby odróżniania prawdy od fałszu.