Na jesieni planujemy nowelizację przepisów, tak, aby doktoranci studiujący w szkołach doktorskich na uniwersytetach, które utracą uprawnienie do ich prowadzenia, mieli możliwość ukończenia tam studiów i obrony pracy doktorskiej – powiedział wiceszef MEiN Włodzimierz Bernacki.
O tym, jak zdobyć „szklaną górę” rankingów międzynarodowych, ale także o europejskim i globalnym wymiarze funkcjonowania polskich uczelni dyskutowano podczas V Konferencji „Polskie uczelnie w światowej perspektywie – Rankingi a strategiczne zarządzanie szkołą wyższą”, która odbyła się 15 i 16 lipca w warszawskim hotelu „Crowne Plaza”. Podkreślono, że poprawa pozycji w rankingach nie jest celem samym w sobie, lecz elementem budowania międzynarodowej postrzegalności (visibility) polskich uczelni, co przełoży się na wzrost jakości badań i kształcenia.
Ponad 150 osób stacjonarnie i ponad 300 uczestników online zgromadziła V Konferencja „Polskie uczelnie w światowej perspektywie – Rankingi a strategiczne zarządzanie szkoła wyższą”, która odbywała się w dniach 15 i 16 lipca w warszawskim hotelu Crowne Plaza. Konferencja pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki odbywa się w ramach inicjatywy International Visibility Project (program DIALOG).
Agricultural Sciences, Engineering and Technologies, Humanities, Medical Sciences, Natural Sciences i Social Sciences – w tych sześciu kategoriach przyznawane są ELSEVIER Research Impact Leaders Awards – nagrody, których celem jest poprawa postrzegania (visibility) dorobku naukowego polskich uczelni na świecie. Nagrody wręczono 15 lipca podczas gali w ramach V Konferencji "Polskie uczelnie w światowej perspektywie – Rankingi a strategiczne zarządzanie szkołą wyższą”.
Pandemia COVID-19 pokazała, że dzisiejszy rynek pracy wymaga od pracowników elastyczności i otwartości na rozwój w dynamicznie zmieniających się okolicznościach. Warto zatem postawić na zdobycie nowych kompetencji już dziś. Studia podyplomowe w Collegium Civitas dają możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy w wybranej dziedzinie, podniesienia własnych kwalifikacji i kompetencji interpersonalnych, a także nawiązania relacji z przedstawicielami różnych branż.
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) rozpoczyna realizację badań terenowych. Działania zostaną zrealizowane na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN) w ramach projektu „Zapotrzebowanie na kształcenie na kierunkach nauczycielskich”. Analizy ekspertów OPI PIB będą dotyczyć nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu. Według badania Barometr Zawodów 2021 właśnie w tej grupie najtrudniej znaleźć szkołom odpowiednich kandydatów do pracy.
Szkoły ponadpodstawoweSerwis maturzystówLicea w Polsce Technika w Polsce |
Studia w Polsce i za granicąStudia podyplomoweStudia doktoranckie Studia MBA Uczelnie niepubliczne |
RankingiRanking Szkół Wyższych Ranking MBA Perspektywy Ranking Liceów Ranking Liceów STEM Ranking Techników Ranking Szkół Warszawskich |
Perspektywy PressSalon Maturzystów PERSPEKTYWYMiędzynarodowy Salon Edukacyjny PERSPEKTYWY Oferta reklamowa Prenumerata |
Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”Dziewczyny na politechniki!Study in Poland – serwis dla uczelni Interstudent Strona Fundacji |
In English:Study in PolandPoland International Education Fair PERSPEKTYWY Perspektywy Education Foundation IREG Observatory on Academic Ranking Engirank |