W czasie pandemii przekonaliśmy się, jak bardzo nauka, praca czy relacje społeczne mogą być uzależnione od narzędzi cyfrowych. To doświadczenie z pewnością wpłynęło na sposób, w jaki dzisiejsi nastolatkowie, którzy rozpoczną aktywność zawodową za kilka czy kilkanaście lat, myślą o kształtowaniu i rozwijaniu kompetencji oraz umiejętności. Z ankiety przeprowadzonej przez Fundację Adamed wśród młodzieży w wieku 14-19 lat* wynika, że w następnej dekadzie najbardziej cenione na rynku pracy będą znajomość nowych technologii, wiedza z obszaru IT oraz kompetencje STEM, czyli z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki.
Tego nie wolno przegapić: wystartowało globalne Badanie Reputacji Akademickiej 2022, prowadzone przez Times Higher Education. Po raz pierwszy zespół THE poprowadzi je we własnym zakresie. Coroczna ankieta (w formule „by invitation only”) była wcześniej przeprowadzana wśród naukowców we współpracy z Elsevier i dzięki niej uzyskiwano corocznie ponad 10 000 odpowiedzi. W tym roku ankietę przeprowadzi zespół analityczny THE i zostanie ona rozdystrybuowana znacznie szerzej. Zaproszenie otrzyma dwa razy więcej naukowców. Wyniki ankiety zostaną uwzględnione w serii rankingów, które THE opublikuje w 2022 roku. Sprawdźcie, czy w waszych skrzynkach nie usunęliście odruchowo zaproszenia z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – tego nie wolno robić!
Już po raz czternasty na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie organizowany będzie cykl prelekcji i warsztatów pt. „Inżynier z kulturą”. Studenci uczelni, którym zależy nie tylko na poznaniu zagadnień z savoir-vivre’u, ale przede wszystkim na zdobyciu umiejętności miękkich przydatnych w biznesowym środowisku, mogą się szkolić w dniach 26-28 listopada w ramach wydarzenia reklamowanego hasłem „Brylant wśród diamentów”.
Dziewczyny, świat nowych technologii czeka na Wasze pomysły! Czy wiecie, że NAUKA może być pierwszym krokiem do biznesu?
Aż 1400 dziewczyn postanowiło wejść do gry o stypendia oraz mentoring w gamingu i gamdevie. Spośród nich organizatorzy programu - Fundacja Edukacyjna Perspektywy oraz CD PROJEKT RED, największe polskie studio devveloperskie tworzące znane na całym świecie gry wideo (m.in. Wiedźmin, Cyberpunk 2077), wybiorą 20 laureatek. Otrzymają one roczne stypendium w wysokości 1.000 zł miesięcznie oraz indywidualna opiekę mentorską ekspertek i ekspertów z CD PROJEKT RED, a także wezmą udział w cyklu warsztatów poświęcony różnym aspektom tworzenia gier wideo.
Parlament Europejski uchwalił w środę budżet Unii Europejskiej na 2022 rok. Więcej środków ma trafić na zdrowie, badania, działania na rzecz klimatu, MŚP i młodzież. Przyszłoroczny budżet UE wynosi 169,5 mld euro w zobowiązaniach i 170,6 mld euro w płatnościach.
Szkoły ponadpodstawoweSerwis maturzystówLicea w Polsce Technika w Polsce |
Studia w Polsce i za granicąStudia podyplomoweStudia doktoranckie Studia MBA Uczelnie niepubliczne |
RankingiRanking Szkół Wyższych Ranking MBA Perspektywy Ranking Liceów Ranking Liceów STEM Ranking Techników Ranking Szkół Warszawskich |
Perspektywy PressSalon Maturzystów PERSPEKTYWYMiędzynarodowy Salon Edukacyjny PERSPEKTYWY Oferta reklamowa Prenumerata |
Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”Dziewczyny na politechniki!Study in Poland – serwis dla uczelni Interstudent Strona Fundacji |
In English:Study in PolandPoland International Education Fair PERSPEKTYWY Perspektywy Education Foundation IREG Observatory on Academic Ranking Engirank |