MegaBaza edukacyjna Perspektywy®









Uczelnie pokazały się od najlepszej strony, dziewczyny przekonały się, że są kreatywne i utalentowane, a studia techniczne sa dla nich najlepszą drogą do sukcesu.  Po raz dziewiąty Dzień Otwarty Tylko dla Dziewczyn odbył się na politechnikach w całym kraju.

W dniach 9-10 kwietnia 2016 r. odbędzie się w Łodzi ogólnopolski Finał XLII Olimpiady Wiedzy Technicznej. Najzdolniejsza młodzież wyłoniona została z prawie 8 tys. uczniów z 420 szkół ponadgimnazjalnych w całym kraju. W rywalizacji uczestniczyć będzie 56 zawodników, zwycięzców dwustopniowych eliminacji.

Aleksandra Kochman z Wrocławia wygrała finał siódmej edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Państwie i Prawie. W drodze do zwycięstwa pokonała ponad 3000 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Nagrodą główną jest indeks Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Rzeszowie oraz możliwość podjęcie studiów poza postępowaniem kwalifikacyjnym na kilku renomowanych wydziałach prawa w Polsce. Finał Olimpiady odbył się 6 kwietnia 2016 r. w rzeszowskim kampusie WSPiA.

Obecnie w Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów, czyli o ponad 10 tysięcy więcej niż w roku poprzednim (wzrost o ponad 23%). Wzrost powyżej 20% polskie uczelnie doświadczyły drugi rok z rzędu. Stanowią oni w tej chwili 4,1% ogółu studentów w naszym kraju (osiem lat temu było to zaledwie 0,6%, rok temu 3,1%).

Nikodem Kramarz (na zdjęciu), uczeń 3 klasy  VI LO im. Śniadeckich w Bydgoszczy wygrał 29. Olimpiadę Wiedzy Ekonomicznej. Rafał Kamiński z XIV LO im. Staszica w Warszawie – zajął drugie miejsce, a Julian Smółka z I LO im. Staszica w Chrzanowie – III miejsce.

Studenci studiów drugiego stopnia Master in Finance and Accounting w Akademii Leona Koźmińskiego znacznie zwiększyli swoje szanse na uzyskanie międzynarodowej licencji CFA. Akademia dołączyła bowiem do Programu CFA University Recognition, jako jedna z około 300 uczelni ekonomicznych na świecie i druga w Polsce, uzyskując tym samym akredytację CFA dla prowadzonych w języku angielskim studiów magisterskich z finansów i rachunkowości.

To konferencja, która ma zainspirować uczniów szkół gimnazjalnych, średnich oraz wyższych do przemyślanych i dojrzałych wyborów związanych z przyszłą karierą zawodową oraz do podejmowania działań w kierunku realizacji zawodowych marzeń i ambicji. Konferencja ma formę warsztatów prowadzonych przez wybranych prelegentów – ekspertów i liderów reprezentujących różne dyscypliny m.in. biznes, kulturę i naukę, którzy mają zachęcić i motywować młodzież do poszukiwania własnej ścieżki kariery, większej aktywności zawodowej i społecznej oraz przedstawić możliwości zdobywania i doskonalenia swoich kompetencji, realizacji celów zawodowych, pomóc w podjęciu nierzadko trudnych decyzji. A wszystko to na przykładzie osobistych doświadczeń.

29 stycznia 2016 roku podczas prestiżowego SemperOpernball w Dreźnie Wyższa Szkoła Artystyczna w Warszawie zaprezentowała spektakularny i unikatowy pokaz trzydziestu autorskich kostiumów swoich studentów i absolwentów. Działania WSA doczekały się światowego uznania, a sam Dyrektor artystyczny SemperOpernball profesor Hans-Joachim Frey dał młodym artystom z Polski niebywałą szansę i możliwość zaprezentowania własnej twórczości wśród najznamienitszych grup artystycznych z całego świata

Dlaczego osiemnastolatek, który właśnie zaczyna studia nie może podjąć się ciekawej pracy? Dlaczego ma niewielkie szanse w porównaniu z innym aplikującymi na otrzymanie wymarzonego stanowiska? Odpowiedź jest prosta – ponieważ nie posiada doświadczenia zawodowego, którym mógłby pochwalić się w swoim CV. Dlatego powstała platforma Disce et Labora – wyszukiwarka ofert pracy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Wirtual i real nie są już dziś odbierane jako światy rozłączne.  Przeciwnie – są coraz bardziej zintegrowane, co doskonale widać np. przy analizie możliwości dystrybucji towarów i usług, nieporównywalnie większych dzięki rozwojowi platform internetowych i mobilnych.

Najlepsze technikum w Łodzi i jeden z największych pracodawców w województwie wspierają potencjał i rozwój uczniów, którzy wiążą swoją przyszłość z branżą nowych technologii. W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 10 im. Jana Szczepanika zakończył się cykl warsztatów „Akademia Młodego Technika” dla uczniów klas trzecich.

CKE postanowiło w tym roku szkolnym zmodyfikować sposób przebiegu egzaminu ustnego z języka polskiego. Dotyczy to w szczególności procedury i zasad losowania zadań egzaminacyjnych. Nowa formuła znacznie utrudni możliwość wcześniejszego poznania przez uczniów treści pytań a tym samym przygotowania się do nich przed wejściem na salę egzaminacyjną.

Dlaczego osiemnastolatek, który właśnie zaczyna studia nie może podjąć się ciekawej pracy? Dlaczego ma niewielkie szanse w porównaniu z innym aplikującymi na otrzymanie wymarzonego stanowiska? Odpowiedź jest prosta – ponieważ nie posiada doświadczenia zawodowego, którym mógłby pochwalić się w swoim CV. Dlatego powstała platforma Disce et Labora – wyszukiwarka ofert pracy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Szukasz pomocy w wyborze odpowiedniej ścieżki kariery? A może chcesz dowiedzieć się, jak zrealizować  wymarzony scenariusz zawodowy? Na wszystkie pytania na temat rynku pracy i możliwości rozwoju swojej kariery znajdziesz odpowiedź już od 4 kwietnia podczas ogólnopolskiego programu edukacyjno-biznesowego Drogowskazy Kariery!

Jak wynika z badań, millenialsi w ciągu najbliższych 10 lat będą stanowili 75 proc. siły roboczej na świecie. Przykładowo już dziś w Deloitte aż 80 proc. 200-tysięcznego globalnego zespołu stanowią ludzie, którzy nie ukończyli 35. roku życia.

Już po raz trzynasty studenci z całej Europy stoją przed szansą zaistnienia w świecie fotografii. To właśnie dzięki konkursowi Discover Europe 2016 fotografie młodych osób, ukazujące ich własną, unikalną wizję Europy, zostaną poddane ocenie profesjonalistów i nagrodzone. Liczyć się będzie świeżość, unikalność i niepowtarzalność spojrzenia na Stary Kontynent. Nadsyłanie zdjęć trwa do 24. kwietnia.

Prezentacje Raportu Kobiety na politechnikach 2016, zapowiedź Ogólnopolskiego Dnia Otwartego Tylko dla Dziewczyn 7 kwietnia oraz inauguracja drugiej edycji programu stypendialnego Intel-Perspektywy "Nowe technologie dla dziewczyn" były najważniejszymi punktami konferencji prasowej, która odbyła się 17 marca w Centrum Prasowym PAP.

Współczesna szkoła, uczeń i edukacja stawiają przed nauczycielem szereg wyzwań. Wśród nich – umiejętności współpracy z kolejnymi pokoleniami nastolatków, poszukujących swojego miejsca w świecie, rozumienia zmian różnic pokoleniowych, a także wychwytywania aktualnych i przewidywania przyszłych potrzeb rynku pracy. 7 kwietnia w Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie odbędzie się konferencja pt. „Edukacja w XXI wieku – problemy i wyzwania”.

Jak rafineria może zmniejszyć zużycie wody pitnej i zredukować ilość ścieków odprowadzanych do morza? Z takim problemem zmierzyli się uczestnicy krajowego finału konkursu Sci-Tech Challenge, organizowanego w Polsce przez ExxonMobil oraz Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Zwycięska drużyna z XI LO w Poznaniu będzie reprezentować nasz kraj podczas europejskiego finału. Sci-Tech Challenge jest prowadzony w 10 krajach w Europie i ma zachęcać do studiowania na kierunkach ścisłych, których absolwenci są najbardziej poszukiwani na rynku pracy.

10 marca br., w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie odbyła się V Ogólnopolska Konferencja „Normalizacja w szkole” - „Stosowanie norm gwarancją jakości". W trakcie wydarzenia Tomasz Schweitzer, Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego wręczył nagrody zwycięzcom IV Ogólnopolskiego Konkurs dla Szkół Ponadgimnazjalnych „Normalizacja i ja”.

© 2022 Perspektywy.pl    O nas | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt