Propozycję deregulacji w szkolnictwie wyższym chce przedstawić rządowi do końca tego roku Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich - tak postanowiono podczas sobotnich obrad w Krakowie. Na dwudniowe posiedzenie plenarne w Akademii Górniczo-Hutniczej, przyjechali rektorzy ponad stu uczelni.
W tegorocznej szóstej edycji akcji „Dziewczyny na politechniki!” i czwartej edycji akcji „Dziewczyny do ścisłych!” wzięło udział 18 uczelni z całej Polski. Na uczennice szkół ponadgimnazjalnych czekały spotkania, prezentacje, warsztaty i rozmowy ze studentkami i absolwentkami, które osiągnęły sukcesy w swojej branży.
Już 11 maja 2013 Rady Mieszkańców czterech akademików Politechniki Warszawskej – Mikrusa, Riviery, Sezamu i Tatrzańskiej zapraszają na swoje akademikalia – MiRiSeTę 2013. W tym roku po raz kolejny przywitają maj w najlepszy z możliwych sposobów – wielkim piknikiem na Stadionie Syrenki! To okazja na nowy wymiar zabawy w plenerze, w dużym formacie.
– Kocham historię i nie wyobrażam sobie bez niej życia – mówił prezydent Bronisław Komorowski odbierając dyplom doktora honoris causa Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Już dziś w ramach Ogólnopolskiego Dnia Otwartego Tylko Dla Dziewczyn 17 uczelni w całej Polsce będzie gościć wyłącznie dziewczyny – tegoroczne maturzystki oraz uczennice pierwszej i drugiej klasy szkół ponadgimnazjalnych. Czeka na nie mnóstwo atrakcji i pozytywnych inspiracji. A wszystko w ramach organizowanej już po raz szósty akcji „Dziewczyny na politechniki!” i „Dziewczyny do ścisłych!” Konferencji Rektorów Polskich Uczelni Technicznych i Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.
Reprezentacja Politechniki Warszawskiej zajęła trzy pierwsze miejsca na międzynarodowych zawodach samolotów bezzałogowych SAE Aero Design 2013 West, które w dniach 12-14 kwietnia odbyły się w Los Angeles.
W dniach 22.04-19.05 br. odbywa się konkurs fotograficzny „Dom Pana Cogito” skierowany do młodzieży gimnazjalnej, licealnej i studentów. Jego celem jest propagowanie zainteresowania literaturą, w szczególności poezją Zbigniewa Herberta oraz rozwijanie wyobraźni poprzez łączenie sztuki, słowa i obrazu. Partnerem Fundacji im. Zbigniewa Herberta w tym przedsięwzięciu jest Biblioteka Narodowa.
Lokalizator zaginionych produktów, designerskie kolekcje z używanej odzieży i kubki termiczne z karykaturami – takie pomysły wspólników młodzieżowych miniprzedsiębiorstw najbardziej spodobały się doświadczonym przedstawicielom biznesu w finale Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo – Produkcik.
Udział w europejskich projektach edukacyjnych niesie ze sobą wiele korzyści: umożliwia poprawę kwalifikacji zawodowych i kompetencji językowych, zdobycie bogatych doświadczeń czy nawiązanie nowych przyjaźni. Podjęcie takiej inicjatywy to jednak nie tylko przygoda życia. To również otwarcie się na nowe wyzwania, które pobudza kreatywność, zmusza do refleksji, zmienia podejście do otaczającego świata, pozwala kształtować rzeczywistość.
Warsaw High School Moot Court (WMC) to projekt grupy uczniów XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, współorganizowany przez ACT! Arbitration Community of Tomorrow i realizowany dzięki wsparciu prezesa Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
O kształtowaniu postaw młodych Polaków w duchu Wartości rozmawiały grupy społeczne oddziałujące na rzeczywistość szkolną: nauczyciele, rodzice i władze oświatowe. Z inicjatywy Pani Poseł Joanny Fabisiak oraz Stowarzyszenia Edukacyjnego Integracja w dniu 19 kwietnia w Sejmie RP odbyła się konferencja prasowa połączona z debatą zaproszonych gości o wartościach w wychowywaniu dzieci i młodzieży. Wydarzenie zgromadziło ponad 250 osób, wykład inauguracyjny wygłosił Pan Profesor Jerzy Buzek, Eurodeputowany Parlamentu Europejskiego.
Uczniowie trzecich klas gimnazjów w całej Polsce znów wykazują swoje umiejętności i wiedzę na egzaminie gimnazjalnym. Wyniki testów wpłyną na to, w jakich szkołach będą kontynuowali naukę.
Jak uczyć, by nie nudzić? Jak przekazywać wiedzę, by jednocześnie inspirować? Takie pytania zadaje sobie każdy kreatywny nauczyciel. Fundacja RWE wraz z Centrum Nauki Kopernik wyszły naprzeciw tym wyzwaniom tworząc niezwykły produkt Power Box – narzędzie nowoczesnego szkolnictwa.
Pierwsze w tym roku Biegi w Kasku już za nami! W miniony weekend w kasku pobiegły dziewczyny w dwóch z pięciu miast biegowych – Warszawy i Łodzi.
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Tadeuszem Więckowskim, przewodniczącym Konferencji Rektorów Polskich Uczelni Technicznych (KRPUT), rektorem Politechniki Wrocławskiej
Rusza I edycja Programu Edukacyjnego Budujemy lepszą przyszłość skierowanego do studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy swoją przyszłość wiążą z branżą budowlaną. Program ma zachęcić młodych ludzi do aktywnego kreowania własnej przyszłości zawodowej już na studiach. Pierwszym działaniem zaplanowanym przez organizatorów w ramach projektu jest Program Ambasadorski, do którego rekrutacja rozpoczęła się 19 kwietnia.
Proces uczenia musi iść w parze z ruchem – przekonywali eksperci z Akademii Wychowania Fizycznego podczas spotkań zorganizowanych przez wydawnictwo Nowa Era. Brak ruchu wpływa negatywnie na rozwój psychofizyczny. Dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia – coraz częstsze przypadłości wśród dzieci to, zdaniem ekspertów między innymi efekt ograniczenia aktywności fizycznej. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie trudności w nauce wśród najmłodszych będą się pogłębiać.
Już w najbliższy weekend Dziewczyny pobiegną w kaskach w Warszawie i Łodzi, żeby zachęcać do podejmowania studiów technicznych i ścisłych. A to wszystko w ramach rozgrzewki przed Ogólnopolskim Dniem Otwartego Tylko dla Dziewczyn, który odbędzie się 25 kwietnia w uczelniach w całym kraju.
Fundacja Mamy Prawa przedstawia pierwszy serwis internetowy poświęcony prawom uczniów i zaprasza do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Programie Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli.
Myślała o Akademii Sztuk Pięknych – jest na Politechnice Warszawskiej i to na wydziale, na który bardzo trudno się dostać. – Wybrałam kierunek ścisły właściwie w ostatniej chwili – mówi Eliza Jabłońska. – Uznałam, że architektura da mi więcej możliwości na rynku pracy. Byłam w klasie humanistycznej w LO im. Batorego (w Warszawie – red.), więc przygotowując się do matury, musiałam solidnie popracować nad matematyką. Poza tym, chodziłam na kurs przygotowawczy z rysunku. Myślę, że bez takiego kursu nie ma szans, żeby zdać egzamin wstępny.