
27 czerwca br. minister edukacji Anna Zalewska wyjawiła założenia reformy edukacji, w tym najważniejszej tego dnia decyzji o nowej strukturze szkolnictwa, która ma ruszyć od września 2017 roku, a w pełni będzie funkcjonować od roku szkolnego 2022/2023. Prezentacja "Uczeń. Rodzic. Nauczyciel - dobra zmiana", podsumowująca półroczną debatę o najistotniejszych problemach polskiej edukacji odbyła się w Toruniu. Szefowa MEN wybrała to miasto, bo jak wyjaśniała, to tam rozpoczął się ruch w obronie gimnazjów. I inicjatorzy tego ruch pierwsi dowiedzieli się, że jednak gimnazjów nie obronili. Od 2017 roku ma być tak:

Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie poszerzył swoją ofertę kształcenia o kolejne kierunki studiów. Znalazły się wśród nich m.in.: ekonomia społeczna, logopedia oraz monitoring środowiska przyrodniczego.

Nagroda „Dźwignia” jest przyznawana od 2000 r. przez Naczelną Organizację Techniczną, Krajową Izbę Gospodarczą oraz Redakcję „Przeglądu Technicznego”. Jej celem jest wspieranie i promowanie osób i firm przyczyniających się do tworzenia nowych miejsc pracy, wdrażających zaawansowane technologie, zwiększających konkurencyjność i innowacyjność polskiej gospodarki.

Kończy się rok szkolny, wielu młodych ludzi stoi przed życiowym wyborem, zastanawiając się jaką szkołę wybrać, aby po jej ukończeniu mieć dobrą stabilną pracę i odpowiednio wysokie wynagrodzenie.

To ostatni dzwonek dla młodych polskich inżynierów, aby wziąć udział w konkursie „Innovate with Kongsberg Automotive. Choose your automotive career path” i dołączyć do największego zespołu norweskiego holdingu w zakładzie w Pruszkowie. Projekty, dotyczące innowacyjnych rozwiązań, jakie można wykorzystać w fotelach samochodowych przyszłości, przyjmowane będą już tylko do 30 czerwca br. Zwycięzca konkursu, zanim zacznie karierę w Polsce, będzie miał także okazję przyjrzeć się, jak pracują najlepsi projektanci, konstruktorzy oraz inżynierowie w fabrykach w Norwegii lub centrum R&D w Niemczech.

Rektorzy uczelni technicznych apelują do rządu o zwiększenie finansowania przez państwo badań technicznych i określenie priorytetów w reindustralizacji gospodarki. W dokumencie pt. "Tak dla nauk technicznych", wystosowanym przez Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych (KRPUT), podkreślono znaczenie reindustrializacji polskiego przemysłu, która powinna się stać "podstawowym celem w procesie modernizacji polskiej gospodarki i budowaniu gospodarki opartej na wiedzy". Jej głównymi filarami powinny być: zasoby polskiej nauki, skupione przede wszystkim w uczelniach, a zwłaszcza uczelniach technicznych - oraz potencjał gospodarczy polskich firm, które rynkową przewagę uzyskują dzięki inwestycjom w innowacje, rozwój i wdrażanie nowych, zawansowanych technologii - piszą.
Szkoły ponadpodstawoweSerwis maturzystówLicea w Polsce Technika w Polsce |
Studia w Polsce i za granicąStudia podyplomoweStudia doktoranckie Studia MBA Uczelnie niepubliczne |
RankingiRanking Szkół Wyższych Ranking MBA Perspektywy Ranking Liceów Ranking Liceów STEM Ranking Techników Ranking Szkół Warszawskich |
Perspektywy PressSalon Maturzystów PERSPEKTYWYMiędzynarodowy Salon Edukacyjny PERSPEKTYWY Oferta reklamowa Prenumerata |
Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”Dziewczyny na politechniki!Study in Poland – serwis dla uczelni Interstudent Strona Fundacji |
In English:Study in PolandPoland International Education Fair PERSPEKTYWY Perspektywy Education Foundation IREG Observatory on Academic Ranking Engirank |